PatrikX Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Hur ställer man in kostnad på olika kg osv ???och på produkter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
briq Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Hej, kan du vara lite mer specifik? Gäller det version 1.1.*, 1.2.3, 1.2.4?Du ställer in det under "Shipping ---> weight ranges" sedan när du har satt intervallen där går du tillbaka till "Shipping" och du kommer där att kunna välja leverantör i en dropdown-lista och ställa in priser för de olika intervallen.Kör du 1.1.* så finns det kända buggar och jag har haft problem att få det att fungera. Är det fallet så har jag inget svar förutom att uppgradera till 1.2.4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spc Posted March 27, 2013 Share Posted March 27, 2013 har liknande problem jag också... har olika länder dit jag skickar. Dom kan välja på: Fast fraktkostnad Kontant betalning vid upphämtning Utanför sverige Sen finns det vissa grejer i shoppen som ska ha en helt annan frakt. typ: 100 kr Och jag vill ju inte sitta och lägga alla kunder i olika grupper. om en kund kan sättas i 2 olika grupper, hur gör man då. Finns det inget enklare sätt... HJÄLP, ETT VÄLLDIGT STORT PROBLEM FÖR MIG, Förlorar massor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henlon Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Du har möjlighet att lägga till extra fraktkostnad på varje produkt. Om din fasta fraktkostnad är 60kr och du vill ta ut 100kr i frakt kan du lägga till 40kr på den aktuella produkten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts