Jump to content

database configuration

cille2612

Recommended Posts

det må du/i unskylde, det er fordi, nu har jeg har gjort det med file zilla og så skulle jeg videre og lave en database configuration som jeg kunne se det. men jeg kan ikke finde det her inde? og jeg har lavet en ekstre database på min host 

Du kan ikke rette noget i din database i FileZilla. Alt vedr. database skal rettes i phpMyAdmin og referencen til databasen ligger i nogle konfigurationsfiler i shoppen (som kan rettes via FileZilla). Jeg tror, du skal starte med at læse noget helt generel information om opbygningen om PrestaShop, før du går i gang med at rette diverse ting.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)

Du har vist læst det forkerte, eller også læser du ufattelig langsomt, hvis du kan læse i 6 timer uden at finde ud af det.

Beklager, men det lyder helt skørt.

Var det ikke en idé at satse på en auto-install?

Og bortset fra det så ja, Prestafan har ret; du skal rette i databasen via dit administrationsinterface hos din host (eller din egen server), hvis du skal lave om du tabeller og den slags.

I øvrigt: Husk at lukke tråden, hvis du er kommet videre.

Jeg ved ikke hvor skørt det er... jeg læser nok bare ufattelig langsomt, men man bliver jo nød til at læse og se videoer får at lære og forstå det. men det har gidet potte, jeg har fundet ud af det. 

samt Jeg fandt et forum, hvor man ikke fik augante svar. men folk der havde været igennem sammen ufattelige langsome læsning,  

Tråd lukket. 

Arh, den skal du ikke lade være usagt. Du starter en tråd med en meget vagt formuleret problemstilling, og får faktisk flere svar med hjælp til proceduren. Skal du oprette tabeller og den slags i din SQL, så skal det ske via dit administrationsinterface. Det var det som både Prestafan og jeg skrev til dig. At "rette i databasen" er jo også det man gør, når man opretter en tabel eller definerer records.

Her i forummet får man ikke arrogante svar - men man får rigtig god hjælp, hvis man spørger pænt og husker at beskrive så detaljeret som muligt, hvad det er, man vil have hjælp til. Både Kjeld og jeg og sikkert flere andre, kan sagtens finde på at logge på en brugers shop og rette direkte, hvis det er nemmere/hurtigere/mere passende. Og det endda uden at få noget for det. Hvor mange andre steder får du andre til at udføre direkte arbejde for dig helt gratis? Det kalder jeg altså ikke arrogant...

Forudsætningen er dog, at man lige tjekker op på emnet først, f.eks. ved at søge i forummet.

Hvis du havde spurgt mere præcist, ville du have fået nogenlunde det samme svar, men så havde du været igennem en formuleringsfase, hvor du SELV var blevet mere klar over, hvad det var, som du skulle have hjælp til. Det er hjælp til selvhjælp, så at sige.

Men velkommen til forummet - og vær endelig frisk på at spørge en anden gang - vi bærer ikke nag :-)

/Nick

PS: Luk tråden ved at tilføje [LØST] først i emnelinjen.

Edited by NickKK (see edit history)