Frits van Leeuwen Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Hallo allemaal, Ik gebruik Prestashop 1.4.11 Kan iemand mij vertellen hoe ik voor Nederland de verzendkosten voor eigenrekening kan nemen en voor het buitenland niet. Het was niet onze bedoeling de verzendkosten naar België te betalen, maar nu er een Belgische klant kwam kwamen wij er achter dat dit door ons nog niet was geregeld. Vriendelijk bedankt, Frits van Leeuwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Door je verzender(s) (bijvoorbeeld PostNL) meermaals aan te maken (zelfde naam, andere ID) en deze te koppelen aan hun respectievelijke zone's. Voor binnenlandse zendingen zou je dan een extra zone 'Binnenland' moeten aanmaken en daar Nederland aan moeten koppelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 21, 2013 Author Share Posted October 21, 2013 Het is de bedoeling dat we voor Nederland vanaf een factuurbedrag van € 15,- de verzendkosten voor eigen rekening nemen en voor bijvoorbeeld belgie vanaf € 50,-. Dit is bij de verzenders niet in te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Zie bijgevoegd plaatje. Dit is hoe bij mij "Shipping" er in 1.4.9 uitzag. Zoals je ziet lag bij mij de grens voor België op 100 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted October 22, 2013 Author Share Posted October 22, 2013 Heel erg bedankt. Het is gelukt, gelijk uitgetest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helicanopy Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Maar hoe test je dit? ik ben ook bezig om de verzendkosten te configureren maar zou niet weten hoe ik dit kan testen. Ik heb al een extra test account aangemaakt en wilde een adre in belgie invoeren maar kon alleen maar "nederland" kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Maar hoe test je dit? ik ben ook bezig om de verzendkosten te configureren maar zou niet weten hoe ik dit kan testen. Ik heb al een extra test account aangemaakt en wilde een adre in belgie invoeren maar kon alleen maar "nederland" kiezen. Staan de ander landen wel geactiveerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helicanopy Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Gevonden, bedankt. Ik moet zeggen dat het instellen van de verzendkosten en vervoerders een lastige klus is, maar stukje bij beetje komen we eruit, Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 28, 2013 Share Posted October 28, 2013 Gevonden, bedankt. Ik moet zeggen dat het instellen van de verzendkosten en vervoerders een lastige klus is, maar stukje bij beetje komen we eruit, Het instellen van carriers en bijbehorende verzendkosten is inderdaad een hele klus. Dat is ook een deel van de reden waarom ik een module heb gebouwd voor PostNL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts