racemaniac Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 (edited) PS 1.5.6.0 Is er een mogelijkheid om via een import voor artikelen de vervoerders aan te geven? Situatie is deze : Vervoerders PostNL pakketdienst PostNL brievenbus Afhalen magazijn Bezorgen binnen een regio DHL Voor verzending van een bol wol kan je geen gebruik maken van PostNL brievenbus. dus die optie vervalt. Via verzending kan je dus aangeven welke vervoerders er voor dat artikel gelden, echter het zou makkelijker en minder arbeidsintensief zijn als je via een import-module in database-field ps_product_carrier de id_product kan koppelen aan id_carrier_reference Simpel zou de csv-sheet err zo uit moeten zien : id_product;id_carrier_reference;id_shop 502;1;1 502;5;1 502;6;1 Wellicht is hier een php-script voor te maken maar zo ver gaat mijn kennis niet. Mogelijkheid is zelfs dat je dit buiten PS om doet in phpmyadmin via import-opdracht Misschien weet iemand "het begin" om dit aan te pakken ?? Arie Edited October 13, 2013 by racemaniac (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 heb even zitten proberenDit zou de SQL-opdracht moeten zijn binnen phpmyadmin INSERT INTO `ps_product_carrier` VALUES ('502', '1', '1') Hoe zou dit in de module csv-import in te bouwen zijn ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Ik kan wel even een override op de AdminImportController bouwen die dat voor je kan doen zodat je met csv files de tabel kunt aanpassen/opvullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Hierbij de override. AdminImportController.php Download dit bestand en upload met FTP naar /override/controllers/admin/ Deze override voegt een extra kolom toe aan de aanwezige Product import met als naam Carrier. meerdere carriers zijn toe te voegen door de id's te scheiden met een , Succes er mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Perfecto ga het zometeen gelijk eens proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Het werkt Hulde !!!!! Is zoiets ook aan te passen om bij het importeren alle aanwezige afwijkende prijzen of de aanwezige kortingen te vervangen? Nu namelijk wordt de korting in het bestand extra aangemaakt waardoor er dus meerdere kortingen komen te staan Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Het werkt Hulde !!!!! Is zoiets ook aan te passen om bij het importeren alle aanwezige afwijkende prijzen of de aanwezige kortingen te vervangen? Nu namelijk wordt de korting in het bestand extra aangemaakt waardoor er dus meerdere kortingen komen te staan Zal eens kijken, dat moet volgens mij wel te doen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
folkifoon Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 Ik heb geprobeerd vervoerders te importeren maar het lukt niet. Ik krijg in de backend wel de tabel te zien Carrier, en ik probeer met het id van de carrier in prestashop deze te importeren maar als ik dan bij het product kijk is er nog steeds geen vervoerder geselecteerd.Ik probeerde voor de grap als waarde 1 en toen had ik opeens wel een vervoerder bij het product geselecteerd staan maar niet de goede. Terwijl niet een vervoerder id 1 heeft...Mijn prestaversie 1.6.0.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts