Christian Buch Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Kære alle Bruger version 1.5.1. Jeg har startet min webshop på et .com domæne, da .dk domænet ikke var ledigt på det tidspunkt hvor den blev åbnet. Nu er det endelig lykkedes, at få købt .dk domænet. Er dog kommet i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an. Mine spørgsmål går på følgende: - Kan jeg kopiere hele datasen plus alle filer over eller skal jeg installere prestashop inden? - Bruger Ewire - ved i om jeg blot kan flytte domænet eller hvordan? - Hvordan sikrer jeg at mine google placeringer kommer med over på det nye domæne? Jeg tænker at jeg kan gøre til en løbende proces, hvor jeg evt. også får opdateret prestashop til en senere version og i den forbindelse, hvilken version anbefales der pt. - 1.5.5? Alle erfaringer og gode råd er meget velkommen God weekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Du kan sagtens bare kopiere databasen og filerne over, men der venter dig et større arbejde forude med at 301 redirecte ALLE dine links, hvis du ikke vil miste positioner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Enig med Napz mht. redirect af filer. Databasen kan du jo blot genbruge - jeg ser ingen grund til at lave en ny og importere i denne, da den oprindelige jo fint kan bruges i den nye shop også. Dvs. du "blot" skal flytte filer - og få lavet redirects fra indgående .com links til .dk links - og det sidste er jo faktisk nok det mest vigtige, hvis du har mange indgående links. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Buch Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Super mange tak for det! Jeg har fundet denne guide til flytning, som jeg formentlig vil bruge. Guide Kan man få en oversigt over alle sine links? Har lavet søgning på google med: site:domain.com og kopieret alle links derfra. Men er der en mere præcis måde at gøre dette på? Jeg er ikke sikker på om jeg har fået alle med og når jeg kopiere fra linket fra browseren kommer der mærkelige tegn ind i linket som "%", etc. Kan jeg kopiere det hele over på det nye domæne og sætte den "nye shop" i maintenance mode imens jeg får det hele til at spille og så stadig lade den gamle shop være online? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Du kan vel se links i Google Webmaster? Jeg ville lukke shoppen mens den flyttes. Det er jo ikke noget, der tager voldsom lang tid, når du har gjort alt klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian Buch Posted October 17, 2013 Author Share Posted October 17, 2013 Jeg har lige kigget i Webmaster tools, men kan simpelthen ikke finde en list eller lignende over links der er på siden. Ved du hvor det kan findes i webmaster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Kig under: Søgetrafik - Links til dit website Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts