Jump to content

Flytte fra .com til .dk domæne

Christian Buch

Recommended Posts

Kære alle

Bruger version 1.5.1.

Jeg har startet min webshop på et .com domæne, da .dk domænet ikke var ledigt på det tidspunkt hvor den blev åbnet. Nu er det endelig lykkedes, at få købt .dk domænet. Er dog kommet i tvivl om hvordan jeg skal gribe det hele an.

Mine spørgsmål går på følgende:

- Kan jeg kopiere hele datasen plus alle filer over eller skal jeg installere prestashop inden?

- Bruger Ewire - ved i om jeg blot kan flytte domænet eller hvordan?

- Hvordan sikrer jeg at mine google placeringer kommer med over på det nye domæne?

Jeg tænker at jeg kan gøre til en løbende proces, hvor jeg evt. også får opdateret prestashop til en senere version og i den forbindelse, hvilken version anbefales der pt. - 1.5.5?

Alle erfaringer og gode råd er meget velkommen :)

God weekend.

Enig med Napz mht. redirect af filer. Databasen kan du jo blot genbruge - jeg ser ingen grund til at lave en ny og importere i denne, da den oprindelige jo fint kan bruges i den nye shop også. Dvs. du "blot" skal flytte filer - og få lavet redirects fra indgående .com links til .dk links - og det sidste er jo faktisk nok det mest vigtige, hvis du har mange indgående links.

Super mange tak for det!

Jeg har fundet denne guide til flytning, som jeg formentlig vil bruge. Guide

Kan man få en oversigt over alle sine links? Har lavet søgning på google med: site:domain.com og kopieret alle links derfra. Men er der en mere præcis måde at gøre dette på? Jeg er ikke sikker på om jeg har fået alle med og når jeg kopiere fra linket fra browseren kommer der mærkelige tegn ind i linket som "%", etc.

Kan jeg kopiere det hele over på det nye domæne og sætte den "nye shop" i maintenance mode imens jeg får det hele til at spille og så stadig lade den gamle shop være online?