nordin mestour Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 Graag wil ik jullie hierbij vragen of jullie met het onderstaande probleem kunnen helpen. Probeer dmv xampp, prestashop op mijn localhost te installeren. Echter op het moment van installeren krijg ik steeds de onderstaande foutmeldingen. De mappen die hieronder staan hebben wel gewoon lees en schrijfrechten. Ik werk overigens op een mac. Bvd. Wij controleren momenteel de compabiliteit van PrestaShop met uw systeemomgevingAls u vragen hebt, bezoek dan onze documentatie en community forum. Oeps! Corrigeer de onderstaande item(s) en klik dan "Vernieuw informatie" om de compatibiliteit van uw nieuwe systeem te testen.Recursieve schrijfrechten op bestanden en mappen: ~/config/ ~/cache/ ~/log/ ~/img/ ~/mails/ ~/modules/ ~/themes/default/lang/ ~/themes/default/cache/ ~/translations/ ~/upload/ ~/download/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Graag wil ik jullie hierbij vragen of jullie met het onderstaande probleem kunnen helpen. Probeer dmv xampp, prestashop op mijn localhost te installeren. Echter op het moment van installeren krijg ik steeds de onderstaande foutmeldingen. De mappen die hieronder staan hebben wel gewoon lees en schrijfrechten. Ik werk overigens op een mac. Bvd. Wij controleren momenteel de compabiliteit van PrestaShop met uw systeemomgevingAls u vragen hebt, bezoek dan onze documentatie en community forum.Oeps! Corrigeer de onderstaande item(s) en klik dan "Vernieuw informatie" om de compatibiliteit van uw nieuwe systeem te testen.Recursieve schrijfrechten op bestanden en mappen: ~/config/ ~/cache/ ~/log/ ~/img/ ~/mails/ ~/modules/ ~/themes/default/lang/ ~/themes/default/cache/ ~/translations/ ~/upload/ ~/download/ hebben de submappen van deze mappen ook lees- en schrijfrechten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nordin mestour Posted October 16, 2013 Author Share Posted October 16, 2013 Beste Prestashop Fanatic, Alle mappen en submappen hebben lees en schrijfrechten, vandaar dat ik de bovenstaande melding ook zo vreemd vindt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
musicmaster Posted October 18, 2013 Share Posted October 18, 2013 Naast lees- en schrijfrechten bestaat er ook zoiets als eigendom. Als de "administrator" of een proces die directories heeft aangemaakt kan het zijn dat jij als "user" geen "owner" bent en daarom minder rechten hebt. Ik ben pas nog tegen zoiets aangelopen toen ik een webshop bij een provider wilde opwaarderen. De oplossing kan een "take ownership" zijn maar ik weet niet hoe dat op de mac werkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts