MaartenPol Posted October 11, 2013 Share Posted October 11, 2013 (edited) Ik wil graag voor producten die ik zelf niet op voorraad heb liggen, de levertijd vermelden. Hoe doe ik dit? Zo heb ik een leverancier die in principe elke dag levert, dus als het daar aanwezig is, wil ik graag vermelden: levertijd 2 werkdagen. Je kan via de instellingen bij hoeveelheden tekst wanneer toegestaan om te bestellen iets invullen, en dat is een stap in de richting, maar ik wil dit graag geautomatiseerd (per leverancier o.i.d), of een aantal standaardkeuzes. Voorheen had ik met een oude prestashop 1.3 installatie de templates aangepast, dat als de voorraad op 3 was opgegeven, hij de tekst 3-5 werkdagen weergaf, bij 4; 2-3 werkdagen, bij 5; 1-2 werkdagen. Nu willen we de voorraad aan een kassasysteem koppelen, dus deze optie is niet wenselijk meer. Edited October 12, 2013 by MaartenPol (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimfid Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Je kan dit instellen onder Catalogus > Producten > kies het product en dan tabje hoeveelheden en je kan dan de gewenste levertijd invoeren die zichtbaar wordt op je website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaartenPol Posted October 12, 2013 Author Share Posted October 12, 2013 Dat had ik zelf ook gevonden, zou zoiets alleen iets willen automatiseren door het afhankelijk te maken van de leverancier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 Dat had ik zelf ook gevonden, zou zoiets alleen iets willen automatiseren door het afhankelijk te maken van de leverancier. Dat zou je, mijns inziens, kunnen doen met een override op de core classes, controllers en templates van de supplier en products. De teksten zou je dan moeten verplaatsen van de product naar de supplier object. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaartenPol Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 (edited) Heb er voor gekozen om een aantal voorkeuzes te geven. Niet helemaal automatisch dus. Per leverancier kan het ook nog wel eens verschillen. Ik heb een dropdown box toegevoegd met een aantal waarden die we willen gebruiken. Na het aanklikken zet ik die waarde in het standaard invoerveld. Vrij simpel dus, maar zo kan ik mocht dat nodig zijn, zelf ook nog wat invullen. De volgende code heb ik daarvoor gebruikt: toegevoegd in regel 226 van \admin\themes\default\template\controllers\products\quantities.tpl (een override kreeg ik niet voor elkaar) <td style="padding-bottom:5px;" class="col-right"> <select name="available_later_text" id="available_later_text" onchange="document.product.available_later_1.value = this.value; document.product.available_later_2.value = this.value;" width="200" style="width: 200px"> <option value="" selected="selected">Selecteer tekst</option> <option value="Onbekend">Onbekend</option> <option value="5-7 werkdagen">5-7 werkdagen</option> <option value="3-5 werkdagen">3-5 werkdagen</option> <option value="2-4 werkdagen">2-4 werkdagen</option> <option value="1-2 werkdagen">1-2 werkdagen</option> </select> {include file="controllers/products/input_text_lang.tpl" languages=$languages input_value=$product->available_later input_name='available_later'} Edited October 19, 2013 by MaartenPol (see edit history) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts