Eddyemmer Posted October 10, 2013 Share Posted October 10, 2013 Hallo, Ik zou graag het volgende willen als verzendkosten opties. 1. Ik lever alleen gratis binnen mijn eigen stad2. buiten mijn stad moet men 1,95 betalen3. buiten mijn stad zwaardere artikelen 6,95 Hoe krijg ik deze 3 opties bij het afrekenen onder Stap 2: Verzendmethodes Iemand een idee!? Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddyemmer Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 Iemand een idee!!?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Wat is je prestashop versie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddyemmer Posted October 19, 2013 Author Share Posted October 19, 2013 1.5.5.0 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddyemmer Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 En nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted October 23, 2013 Share Posted October 23, 2013 in PS 1.5.6 zit : Fees by carrier, geographical zone and ranges Misschien is dat een optie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eddyemmer Posted October 23, 2013 Author Share Posted October 23, 2013 daar staat dit: If you only have free carriers, there's no need to configure delivery prices. maar ik heb niet alleen gratis vervoerders.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
racemaniac Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Ben wat aan het uitproberen voor je, zodra ik wat resultaat heb hoor je het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kathleen89 Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Hey, ik ben niet echt een expert maar ik heb ook net mijn verzendmethodes zitten aanpassen. Punt 2 en 3 kan je zo bereiken Stap 1: Maak eerst een zone voor Nederland. Localisatie < zones Stap 2: Je maakt 2 vervoerders aan en vinkt enkel Nederland aan als zone. Bij afwijkend gedrag selecteer je vervoerder deactiveren. Stap 3: stel de gewichtsklasses in voor vervoerder 1 bv. 0,001 gr tot 0, 99999 kg, vervoerder 2 1 kg tot 100000 kg ( zie dat ze niet overlappen) Stap 4: verzendkosten. facturering volgens totale gewicht. Je selecteert je vervoerder en vult bij 1: 1,95 euro in en bij 2 6, 95 euro. Normaal staat er automatisch enkel nederland in als land door stap 2. Nu zou dat normaal in orde moeten zijn. Onder de 1 kg krijgt de koper enkel vervoerder 1 en boven 1 kg vervoerder 2. Het gratis verzenden in je stad is denk ik problematisch omdat je niet een bepaalde stad als zone kan instellen, enkel een land. Wat je eventueel kan doen is een bij prijsregels < winkelwagenregels een kortingsbon maken. Als begin bedrag 0 laten staan en zien dat je genoeg aantallen hebt per klant en in totaal. Hier kan je ook geen stad aanduiden, maar je kan in je verzendingsinformatie tab en algemene voorwaarden aangeven dat ze deze code enkel mogen gebruiken als het afleveradres in een bepaalde stad ligt en dat bestellingen die toch deze code gebruiken en niet een afleveradres opgeven in de desbetreffende stad, geannuleerd worden. Hopelijk ben je er wat mee! www.kolibryshop.be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts