illusionmagicdk Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 (edited) Hej alle sammen jeg har i dag downloade hele min shop ned på min computer for at uploade den til en anden server. problemet er nu bare at jeg ikke kan logge ind med den email jeg normalt bruger. og når jeg går ind på den gamle server og tjekker hvad min email er siger den at det er [email protected] selv om jeg prøver at bruge den og lave en ny kode siger den at brugeren ikke findes. er der nogle der har haft samme problem og kan hjælpe mig? af en supporter fik jeg dette link http://www.prestadocumentation.com/how-to-reset-admin-password-in-prestashop/ men problemet var bare at den siger at der ikke er nogle mails.. er der en eller flere fil jeg ikke fik med da jeg downloade min shop? bruger den nyeste version af prestashop Edited October 6, 2013 by illusionmagicdk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Har du kopieret databasen også? Med samme prefix m.m.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 ja det vil jeg mene nu... men nu har jeg et andet underligt problem og det er at når jeg har været inde og rette i settings.inc.php så når jeg skriver illusionmagic.dk hvor jeg har flyttet min shop over. hopper hjemmesiden hen til den side hvor jeg har lavet hjemmeside til at starte med... ved du hvad jeg evt gør forkert NickKK Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Altså, har du rette din zonerecord til at pege på den rigtige server? Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 hej igen NickKK nu har du tabt mig... det eneste jeg har rettet er i settings.inc.php er define('_DB_SERVER_', 'mysql23.unoeuro.com'); define('_DB_NAME_', 'illusionmagic_dk_db'); define('_DB_USER_', 'illusionmag_dk'); og selvfølgelig password også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Jeg mener, om du har rettet i DNS, så domænenavnet peger på den rigtige webserver? Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 nej jeg har ikke pillet i DNS da jeg ikke ved hvad det er jeg tænkte på hvis nu jeg fik din private mail. kan jeg sende dig de koder du skal bruge for at overføre det hele.. vil du gøre det for mig. du skal selvfølgelig nok få noget for det jeg er træt at dette her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Det han spørger om er om det er samme domænenavn bare på en anden server og om du har flyttet navnet med? Hvis det er nyt domæne er det sikket sql filen der skal rettes så alle de steder hvor det gamle navn står skal det nye stå. Er det nyt domæne eller samme på en anden server? Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 den domænenavn jeg har lavet prestashop på er Hjemmesidedesign.info/presta og har flyttet den over på et domænenavn der hedder illusionmagic.dk jeg har flyttet det fra en udlandsk server til en dansk server. og det er en nyt webhotel hvor jeg har flyttet min gammel domæne navn med over. hvilket sql fil skal jeg havde rettet? og igen tak for jeres hjælp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Du skal tage en fuld backup af databasefilerne, åbne den i notepad++ og rette alle Hjemmesidedesign.info/presta til illusionmagic.dk Håber det lykkes for dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Du skal tage en fuld backup af databasefilerne, åbne den i notepad++ og rette alle Hjemmesidedesign.info/presta til illusionmagic.dk Håber det lykkes for dig Jeg har flyttet mange shops fra f.eks. et testdomæne til et andet domæne. Jeg har aldrig rettet i nogen databasefiler - så jeg kan ikke helt følge ovenstående fremgangsmåde, tværtimod. Det burde være nok at angive shoppens URL via Back Office - Præferencer, SEO & URLs, som jeg tror, du har til at stå til hjemmesidedesign.info Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Perfekt nu kom jeg en meget vider takker men nu kom denne besked frem da jeg prøvede at gå ind på illusionmagic.dk Not FoundThe requested URL /da/ was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. jeg ved godt jeg har spurgt jer rigtig mange gange.. men det er første gang jeg flytter en hjemmeside... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Kan ikke hjælpe yderligere, da jeg ikke ved, hvad du har lavet på din shop - eller hvad andre har lavet. Shoppen er i hvert fald ikke flyttet korrekt, da du så aldrig ville se disse fejl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Prestafan1234 det lyder til du er rigtig dygtig til at flytte hjemmesider mellem to domæner.. hvis jeg nu får din mail adresse vil du gøre det for mig? du skal selvfølgelig nok få de koder du skal bruge,, og du skal nok modtage en form for betaling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Prestafan1234 det lyder til du er rigtig dygtig til at flytte hjemmesider mellem to domæner.. hvis jeg nu får din mail adresse vil du gøre det for mig? du skal selvfølgelig nok få de koder du skal bruge,, og du skal nok modtage en form for betaling Det kan jeg nok ikke - du har allerede kontaktet mig for tilbud og fundet mig for dyr går jeg ud fra - i hvert fald hørte jeg aldrig mere fra dig, da du skrev til mig i august vedr. hjælp til din shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 det var forbi jeg selv fandt ud af det den gang men hvad skal du havde for det hvis det er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Det var godt du fandt ud af det dengang (hvad er det med folk nu om stunder der kontakter én for et tilbud og aldrig svarer tilbage??) Jeg er booket med opgaver resten af oktober måned, så jeg kan ikke hjælpe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 bare i orden Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 jeg har lige fundet ud af at den siger Not FoundThe requested URL /da/ was not found on this server. Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. og når jeg prøver at bruge liveedit der hvor man kan flytte rundt på sin shop fx moduler. og der kommer samme fejl kode.. men hvis jeg går ind og fjerner dk i url.. kan jeg se fronten igen på min hjemmeside.. er der nogle der ved om det er fordi jeg har lavet en ændring i en indstilling.. eller en fil der mangler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Tror det bliver meget svært at hjælpe uden at vide hvad hvordan det hele ser ud som Prestafan også siger. Noget er gået galt, det er bare hvor Har du en fuld backup af din shop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 ja det har jeg... og i dag har jeg slettet alt og hentet en ny backup som jeg har lagt ind igen... men fejleren er der stadig Firmaconnect hvis det vil hjælpe dig kan jeg give dig en kode så du kan komme der ind og kigge efter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firmaconnect.net Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Har sendt dig en pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Tror du bare skal begynde forfra. Du har vel stadig alt på den gamle side? Link to comment Share on other sites More sharing options...
illusionmagicdk Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 det har jeg gjort 3 gange nu.. og det bliver ved med at være samme fejl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts