AndersF Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Efter jeg har installeret 1.5 og genopbygget min shop (kom fra 1.3 så den er lavet på ny) har nogle at kategorierne fået nye ID numre. Kan man selv ændre de numre så de matcher det som de var i min gamle shop? Grunden er at links eks.vis på vores blog og i Google står forkert. Eks: Det her hed en kategori i PS1.3 : bettyp.dk/38-neon-knapper Det her hedder den i 1.5: bettyp.dk/21-neon-knapper Altså ville jeg gerne kunne ændre ID 38 til 21 i BO Der plejer at være en super bruger med et godt svar - Jeg krydser fingrer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Det tror jeg ikke, at jeg ville begi mig ud i. Der er sikkert mere end een tabel, der skal opdateres, så kunsten vil vare at finde ALLE sammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Det er ikke nok at ændre kategori ID'er, for hvad med alle dine varer, som også har ID'er? Af hensyn til SEO og søgemaskiner skal du enten bibeholde de samme ID'er eller sørge for at lave redirects fra dine gamle indgående links til de nye ID'er. Der er ikke nogen nem vej, når du i stedet for en opgradering vælger at lave en ny shop. Med mindre du vil lave redirects på alt, er du nødt til at opsætte den nye struktur, så den matcher din gamle helt ned til hvert enkelt ID. Dette gælder f.eks. også CMS-siderne. Det lyder til, at du blot har kastet dig ud i installation af ny shop uden at tænke videre over konsekvenserne? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersF Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 Det lyder til der ikke er en nem vej... Jeg har ikke kastet mig ud i det sådan bare, jeg har haft en programør på som laver PrestaShop løsninger. Da vi skulle opgradere fra 1.3 til 1.5 betød det desværre at vi måtte starte forfra da den oprindelige shop var umulig at bygge videre på. Det med at opbygge strukturen fra start har desværre ikke været på tale, det kan jeg godt ærge mig over ikke er blevet nævnt i de snakke jeg har haft med programøren. Jeg er igang med redirect på så meget som jeg nu kan. Resten må gribes af en omstilling til forsiden af sitet. Så har man lært det til næste gang.. :-) Tak for de fine svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 15, 2013 Share Posted October 15, 2013 Jeg gad godt vide, hvem du har haft til at rådgive dig? Du er desværre ikke er den første jeg har hørt om stå i den position. Og det er i den grad dårlig rådgivning - hvis man vitterligt vælger at starte med en ny installation (og ja, det kan meget vel være en god ide afhængig af hvilken version samt rettelser, man har), så er det hel fundamental viden, at man skal have linkstrukturen på plads i den nye shop også, når man vælger denne løsning. Specielt når shoppen måske har virkelig gode placeringer i søgemaskinerne. Lyder som en "cowboy" løsning - læs, nogen som ikke ved, hvad de har sagt ja til at løse. Jeg synes faktisk, at du bør få din "programmør" til at lave alle disse redirects for dig uden beregning, da vedkommende har glemt noget helt væsentligt - og det lader til, at du ikke er blevet informeret om konsekvenserne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersF Posted October 15, 2013 Author Share Posted October 15, 2013 Jeg tror det er en klassisk fejl. Projektet har været mere omfattende end ventet, og så skrider tingene desværre. Vi krydser fingre for at vi kan komme tilbage og ranke godt i søgemaskinerne. PS: har du et bud på mit andet topic ang. det at styre produkterne i kategorierne. Min programør har ikke en løsning - han har sparket den ned til PrestaShop udviklerne hvorfra vi afventer et svar??? Syntes bare det lyder helt kuk kuk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 16, 2013 Share Posted October 16, 2013 "PS: har du et bud på mit andet topic ang. det at styre produkterne i kategorierne. Min programør har ikke en løsning - han har sparket den ned til PrestaShop udviklerne hvorfra vi afventer et svar??? Syntes bare det lyder helt kuk kuk?" Han kan ikke seriøst mene, at han har sendt den til PrestaShop udviklerne. Se mit svar i den nævnte tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts