Jump to content

E-mail undervejs til kunden

LayWay

Recommended Posts

Hej

Bruger Prestashop 1.5.4.

Når min kunde bestiller en vare modtager de fint ordrebekræftelse. Mit lager vælger så "din ordre er afsendt" på dropdown menuen når varen er afsendt, og kunden modtager fint mail med disse info.

MEN kunden modtager samtidig med "afsendt mailen" en mail nr. 2 med titlen "undervejs". Kan se i e-mail oversættelser at templaten der bliver fremsendt hedder "in transit".

I mine statusser er "shipped" templaten valgt ved "din ordre er afsendt" så ved ikke helt hvor den mail med "in transit" kommer fra?

Se mine statusser vedhæftede.

Nogle bud?

Thomas

post-534512-0-37451400-1380018635_thumb.png

Hej Thomas

På min shop modtager kunden samme mail "undervejs" eller in_transit i det jeg sætter et pakkenummer ind på ordren.

Jeg har valgt ikke at sende en mail til kunden, når status sættes til "din ordre er afsendt" således, at kunden kun modtager 1 mail og det er når jeg sætter pakkenummeret ind.

Håber det giver mening.

Hvordan mener du "sætter et pakkenummer ind på ordren"?

Jeg har installeret Post Dk og GLS modul på shoppen, og mit lager styrer disse moduler, OG vælger også "din ordre er afsendt" på ordren.

Hvornår i processen kommer det pakkenummer ind på ordren?

Thomas

Har lige vedhæftede et billede af en ordre hvor jeg har sat pakkenummer på ordren.

Hvordan de to moduler du har installeret ved jeg ikke, men ved mig bliver der sendt en mail til kunden efter in_transit skabelonen, når jeg sætter pakkenummer/track and trace.

post-429957-0-14116400-1380022792_thumb.png

Edited by Christian Buch (see edit history)

Nu er det jo sådan at jeg i farten har fået slettet den linie med "du kan spore din forsendelse...." Dvs det link du kalder follow_up altså det der bliver til et nummer, er også væk.

Kan du skrive selve linien her så jeg kan sætte det ind igen, det er jo smart at kunden modtager dette nummer.

Copy paste af standard teksten i den fil:

Hej {firstname} {lastname}

Din ordre #{id_order} er undervejs.

Du kan spore din forsendelse ved at klikke på nedenstående link:
{followup}

Du kan se din ordre og downloade din faktura i sektionen\"Ordreoversigt\" under din konto ved at klikke på \"Min konto\" fra vores hjemmeside.

{shop_name} - {shop_url}

{shop_url} 

Et godt alternativ til ovenstående er at bruge Tim's Pacsoft modul. Så sender Post Danmark track and trace til kunden, og du kan selv følge pakken inde på hver enkelt ordre. Plus din kunde kan vælge, hvor de vil hente deres pakke - dette bliver mere og mere vigtigt efterhånden som posthuse lukker. Post Danmark laver 300 nye udleveringsteder, f.eks. i Coop butikker, Dagli Brugsen osv. i løbet af efteråret 2013 (fortalte min PD kontaktperson mig for nylig).