Aupino Posted September 19, 2013 Share Posted September 19, 2013 (edited) Meebox har idag installeret Varnish på deres Pro servere, og jeg var meget spændt på om det kunne bruges på min prestashop installation. 1.4.4.1 Umidelbart havde jeg ingen fejl på siden, (syntes dog heller ikke det havde nogen effekt på hastigheden) Opdagde så lidt tilfældigt at alle besøgende havde samme IP i BO og det var så en fejl som skyldes Varnish Cache.. og der er nok også flere som jeg ikke har opdaget endnu. Har nu efterfølgende slået det fra i Cpanel, da jeg har læst at andre også har underlige fejl med det slået til. Nogen der har erfaringer med det? skidt eller godt? Aupino Edited September 23, 2013 by Aupino (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Ja, det med IP-adresserne er noget rod. Jeg har indtil videre slået det fra for dynamiske sider. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 Ok Keld du har samme problem, jeg slog det fra igår aftes, og har stadig rod i IP adresser, meboox siger at der kun går ca 30min før det er slået igennem.. Tænkte på om det måske kan være fordi jeg har købt en dedicated ip adresse til mine egne sider.. Det er den ip adresse som vises alle steder hvor ip adresse vises.. Men er først fra igår eftermiddags jeg har haft problemet.. så må være Varnish der er skurken.. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Jeg slog det helt fra i morges, og den er stadig gal med IP-adresserne. Og jeg har ikke en dedikeret adresse. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 Ok så er det ikke pga min dedikeret IP, tror faktisk meebox har rod i deres Varnish. tror slet ikke det bliver slået fra selv om man gør det i Cpanel. Har nu slået det fra på alle sider jeg har liggende.. på hotellet.. så hvis det ikke ændre sig nu er det meebox der har fejl. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Hos mig er der ingen fejl - går ud fra, at mit webhotel blev opgraderet i går som varslet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted September 20, 2013 Author Share Posted September 20, 2013 Prestafan1234 Du kan se det hvis du går ind i dit Cpanel om der er en ny rubrik der hedder Varnish Selv om jeg har slået det fra på alle websider nu er der stadig problemer.. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 20, 2013 Share Posted September 20, 2013 Har lige tjekket, og der er ganske rigtigt et punkt der hedder Varnish, som står til enablet. Min PS version er 1.4.9 og jeg har flere kunder der kører samme version eller 1.5 - og jeg har ikke fået nogen meldinger om problemer, så måske det er på de ældre versioner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortenbennedsen Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Jeg har store problemer med PS 1.5.5.0 - er i tvivl om det kan skyldes Varnish. Sådan noget med at kundens kurv er tom, så snart at de prøver at gennemføre en ordre Har lige deaktiveret det, og er spændt på om det hjælper. Ellers bliver jeg nødt til at skifte host ASAP. Har rapporteret det som en bug her: forge.prestashop.com/browse/PSCFV-10449 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted September 21, 2013 Author Share Posted September 21, 2013 mortenbennedsen er det en fejl der er opstået siden Torsdag og du bruger meebox? hvis tilfældet er det nok helt sikkert derfor. Min fejl med IP adresser er der stadig selv om jeg har slået det helt fra i Cpanel for 2 dage siden nu.. og har slettet alt cache, aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 21, 2013 Share Posted September 21, 2013 Det her svar er baseret lidt på min hukommelse.... For måneder tilbage lå jeg på en af de billige servere hos Meebox. Der aktiverede de Vanish, og så oplevede jeg de samme problemer med kurven, som mortenbennedsen tilsyneladende har. Så jeg gik ind og deaktiverede det dengang. Jag har så senere opgraderet til PRO hotel. Der var det fortsat deaktiveret, viser det sig, og det er jeg da glad for. For så undgår jeg disse her problemer. Med andre ord, så kan jeg ikke genkalde de problemer, som dette emne handler om. Men jrg har forsøgt at finde den tråd om emnet, og anbefalingen om at deaktivere det. Den kunne jeg desværre ikke finde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted September 22, 2013 Author Share Posted September 22, 2013 (edited) Vores problem er sådan set ikke om det skal være aktiveret eller ikke.. nærmere at selv om det er deaktiveret i Cpanel må det stadig være aktiveret, altså en fejl hos meebox, som de arbejder på at løse nu. Aupino Edited September 22, 2013 by Aupino (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted September 23, 2013 Author Share Posted September 23, 2013 Meebox har idag løst problemet på den Pro server jeg ligger på, hvad de har lavet ved jeg ikke, men nu virker alt perfekt igen. Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 24, 2013 Share Posted September 24, 2013 Det samme her. Nu virker det igen. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts