Jump to content

1 of 10 stuks van de producten?

Frits van Leeuwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wij verkopen via Prestashop 1.4. We willen naar 1.5, maar dat kost veel tijd.

Graag maken wij een combinatie verkoop. Dat wil zeggen dat wij producten per stuk verkopen, maar die zelfde producten soms in combinatie met elkaar.

Als dat nu gebeurt, dan moeten wij per product laten bestellen, of we moeten zelf de voorraad afboeken. 

Ik er een mogelijkheid om dit in 1 keer te doen? Zodat wij losse producten ook ik combinatie kunnen verkopen?

Vriendelijk bedankt,

Frits van Leeuwen

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)

Hoi Frits,

Probeer het volgende.

Voeg een nieuw product toe. Op de eerste pagina heb je de optie 'pack'. Selecteer dat.

Er verschijnt een extra stukje scherm met een zoekbox er in. typ de naam van een in het pakket te stoppen product in, en selecteer het product. geef evt. een aantal op en druk op de +

Ga zo door met zoeken van ander producten die je wilt samenstellen.

Vul de andere gegevens van het product in en sla het op.

Dat zou het moeten doen...

pascal

Het duurde iets langer, maar dit werkt. Maar anders om werkt het niet.

Dus als je een groep besteld, Worden ze wel afgeschreven bij de enkelen, maar als je bijvoorbeeld van alles 3 stuks hebt, kan je 3 groepen maken. Maar bestel je 1 los product zou je nog maar 2 groepen moeten kunnen kopen. Dat blijft dan weer wel op 3 staan.

Is daar ook iets op te bedenken?

• 2 years later...

Inmiddels zitten wij op Prestashop 1.6.1.6, maar nog steeds heb ik geen oplossing.

1 product wil ik los verkopen, maar ook in een pakket bijvoorbeeld 10 stuks van dat product.

Ik wil dan, dat dit wordt naar beide kanten wordt afgeboekt.

Dus als ik 100 stuks heb kan ik 10 pakjes van 10 stuks verkopen. Maar als ik er 1 verkoop, (Hou ik 99 stuks over) kan ik vervolgens nog maar 9 pakjes van 10 stuks verkopen.

En als ik er 100 heb, en dan 1 pakje van 10 stuks verkoop, dat ook het aantal aangepast wordt naar 90 stuks.

Wie weet raad?