presta-dyr Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Her er så en opfølgning på modulet, der kan oversætte faneblade, landenavne, ordrestatusser m.m. Jeg har testet det med 1.6.0.9, men det burde virke for samtlige versioner af PrestaShop siden version 1.3. Modulet oversætter: Navne på faneblade (dog ikke for 1.6, da det allerede er håndteret af PrestaShop). Præfiks for faktura, leveringsseddel og kreditnota. Angivelse af sprog. Navn på rod-kategori. Ordrestatusser. Returordrestatusser. Navne på lande. Betegnelser for kontakter (webmaster, kundeservice). Betegnelser for profiler for medarbejdere. Genveje. Nogle få andre tekster. Edit 2013-11-17: Virker nu også med 1.5.6.0. Edit 2014-11-30: Virker nu også med 1.6.0.9 (tabtranslate_1.02.zip). Edit 2015-02-09: Virker nu også med 1.6.0.11 (tabtranslate_1.03.zip). Edit 2017-04-17: Virker nu også med 1.6.1.11 (tabtranslate_1.04.zip). For en sikkerheds skyld bør du tage en backup af databasen, før du lader modulet tygge på den. /Kjeld tabtranslate_1.02.zip tabtranslate_1.03.zip tabtranslate_1.04.zip Edited April 17, 2017 by presta-dyr (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Opdateret, så modulet også passer til 1.5.6.0. Og så manglede oversættelserne for "Ms." og "Mr.". /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Så kom der lige næste version: 1.5.6.1 - virker det også til den? Fanebladene bliver nu ikke længere oversat automatisk:-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 23, 2013 Author Share Posted November 23, 2013 Ja, der er noget galt med 1.5.6.1, så fanebladene ikke umiddelbart bliver oversat. Men modulet virker med 1.5.6.1, og så bliver fanebladene også oversat. Jeg vil gerne have kommentarer til oversættelserne. F.eks. om det skal hedde "National tilpasning" eller "Regionalt". /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 23, 2013 Share Posted November 23, 2013 Tak Kjeld - virker perfekt. Hvad med at kalde fanebladet "Regional tilpasning ? Det synes jeg er mere sigende fordi Regionalt i sig selv ikke siger så meget. Ligeledes under varer, synes jeg, det burde hedde "Varekategorier" i stedet for "Relationer" Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 24, 2013 Author Share Posted November 24, 2013 Jeg er enig i, at "Varekategorier" er bedre. Men der er lidt for meget regionaltog over det med "Regional tilpasning". Så var "National tilpasning" måske mere dansk? På engelsk hedder det "Localization". Det kunne også bare være "Lokalisering" (som Google translate foreslår)? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 "Lokalisering" tror jeg ikke, giver mening for ret mange (selv om det nok er den korrekte oversættelse). Hvad med "Lokale indstillinger" eller "Landespecifik tilpasning" Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 30, 2014 Author Share Posted November 30, 2014 Opdateret, så modulet også passer til 1.6.0.9. I PrestaShop 1.6 bliver fanebladene oversat via det alm. system, men lande m.m. har stadig behov for at blive oversat. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 9, 2015 Author Share Posted February 9, 2015 Opdateret, så modulet kan bruges med 1.6.0.11. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmc Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Hi, I wanted to translate all the country names in english (the default language is french). I tried your module but it doesn't work I'm using prestashop 1.6.09 Can i do it with your module ? Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Modulet forventer, at sproget engelsk er installeret. The module expects that the language English has been installed. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpenweide Posted December 30, 2015 Share Posted December 30, 2015 Thank you! Link to comment Share on other sites More sharing options...
havkrog Posted October 11, 2016 Share Posted October 11, 2016 Hej Keld Tak for dine bidrag til PS. Jeg har installeret dette modul, hvilket jeg synes gik fint. Dog kan jeg se på min "kontakt os" formular at der mangler muligheden for at kunden kan uploade en fil og sende med når de skriver i kontaktformularen, den forsvandt efter jeg installerede modulet. Dog kan jeg ikke lige se sammenhængen med modulet. Se vedhæftede fil. Prestashop 1.6.1.7 Multistore Default tema Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 7, 2016 Author Share Posted November 7, 2016 Jeg kan desværre ikke genskabe problemet. Fandt du en løsning? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
havkrog Posted November 13, 2016 Share Posted November 13, 2016 Desværre, jeg har valgt at starte fra scracht igen. Jeg er sikker på at der må være nogle moduler som driller hinanden. Tak for at du skrev. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 PrestaShop roder rundt med oversættelserne, så fra version 1.6.1.11 og frem er fanebladene (igen) ikke oversat til dansk. Jeg har tilrettet modulet, så det kan oversætte fanebladene til dansk. Nå ja, så var der også en enkelt fejl i landenavnene. "Kokusøerne" er rettet til "Kokosøerne" (hvis der ellers er nogen, der har prøvet at sende en ordre der til). /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soyons Solidaire Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Hello , Jeg er ikke dansk tak for deling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juulskov Posted September 25, 2019 Share Posted September 25, 2019 Hejsa Kjeld Vil din oversættelse passe til vers 1.704 Mvh Kevin Jespersen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 2, 2019 Share Posted October 2, 2019 1.7 er da oversat, hvorfor skal du bruge modulet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts