Henrik Juul Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 (edited) Hej Alle Presta-Hajer, JEg har brug for jeres hjælp igen. Jeg har problemer med at slette ordre som eks. hvis kunden fortryder. Jeg har lavet den røde farve som værende ordre slettet og har mulighed for at slette alle kundeoplysningerne, men alligevel står ordren tilbage og den bliver kalkuleret med i total indtægtsbeløb. Nogle ideer til hvordan det slettes permanent ??. Se vedhæftet fil. tak. mvh Henrik Juul Saving Lives Ordre billede.doc Edited September 2, 2013 by Henrik Juul (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Hvis kunden har betalt, og fortryder inden du har sendt varerne, så er der dannet et fakturanummer, og så mener hen ikke at du kan slette den. Så får du huller i faktura numrene. Lav en kreditnota i stedet for. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Juul Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Tak, jeg har prøvet med kreditnota men den medregner faktura beløb alligevel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ja, det er sci da klat, men så har du da også en kreditatnota, du kan modregne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Juul Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 hehe, på den måde, men det løser stadig ikke problemer med at den stadig ikke trækker beløbet fra i total ordrebeløb i bunden, det burde den jo. Ved bankoverførsel kan jeg slette ordren men har kunden brugt Dankort så beder den om jeg skal lave en kreditnota. jeg ønsker den ikke skal tage beløbet med så jeg hele tiden kan se aktuel omsætning.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Ja, men ved bankoverførsel er der ikke dannet et FAKTURANUMMER. DET er forskellen. PS er ikke noget fakturasystem. Min support i denne tråd stoppet her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Juul Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Tak for hjælpen, vi alle skal starte et sted og har ikke meget PS erfaring.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Men du har ramt et af de ømme punkter ved PS; den har et delvist fakturasystem men med kæmpe fejl og mangler. Drop at stole på sum-tallene og benyt dit økonomisystem i stedet for. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Kan vi ikke en gang for alle blive enige om, at PS er et shopsystem. Bogføring sker i ens bogføringssystem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Jo, Pertho, men eftersom PS har nogle udvalgte sum-tal, er det egentlig ret naturligt for nybegyndere udi PS, at tro de er retvisende. At PS ikke kan regne er både pinligt for udviklerne og under al kritik. Selvfølgelig skal man benytte sit økonomisystem - E-conomic er fint med Kjelds modul - men jeg kan sgu' godt forstå, at f.eks. Henrik Juul undrer sig. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts