MSkovmose Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Er det muligt at tilbyde én bestemt type fragt til én bestemt vare således, at det kun kan vælges, hvis der er den vare i indkøbskurven? Dvs hvis man prøver at købe en anden vare, så er den fragt ikke en mulighed? Sådan helt konkret så tilbyder jeg normalt ikke forsendelse med brevpost. Kun som pakker. Men der er en bestemt vare, som er forholdsvis billig og ganske populær, hvor jeg kan se på forladte indkøbskurve, at jeg går glip af en del ordrer så snart, de når til fragtdelen. Så jeg tænker, at jeg kan få flere ordrer i hus ved at tilbyde almindelig brevforsendelse på dette produkt, men jeg ønsker ikke at benytte det til mine øvrige varer, da de koster en sjat mere og jeg derfor gerne vil have sikkerheden i at mine pakker er forsikret og med Track & Trace. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaj - CheapGear.dk Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Det er kun en ide, men hvis du opretter brevpost som et forsendelsesfirma kan du under varen vælge at det forsendelsesfirma skal bruges til forsendelse. Det er muligt der er en smartere måde at gøre det på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 En simpel måde er at lade varen veje betydeligt mere end de andre varer, f.eks. 1000 kg. Så opretter du brevpost som fragtfører i en vægtgruppe på mindst 1000 kg. Dette er selvfølgelig forudsat, at de andre varer samlet set aldrig kommer op over 1000 kg. :-) Og at fragtføreren vælges ift. samlet ordre-vægt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Tak for budene, men det virker desværre ikke, da Brevpost ikke skal være en mulighed, hvis man køber andre varer samtidig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikolaj - CheapGear.dk Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 (edited) Det troede jeg egentlig også ville være muligt med min ide, eftersom du under hver vare kan vælge forsendelsesfirma og derved kan fravælge forsendelsesfirmaet brevpost Altså hvis forsendelsesfirma pakkepost og brevpost er tilgængelig for de billige varer, og du fravælger brevpost for de varer der koster mere. Så burde den vel også overrule hvis der kommer begge dele i kurven og kun tillade pakkepost som mulighed. Edited August 20, 2013 by Nikolaj - CheapGear.dk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted August 20, 2013 Share Posted August 20, 2013 Du vil kunne løse det med en løsning hvor fragten er defineret ud fra vægten. Og så sætte vægten på brev-produktet til eks. 0,1 kg og så sige at alt over eks. 5 kg. ikke kan sendes med brev. Herefter skal du så ind og give alle de andre produkter en vægt på mindst 5 kg. Derved vil brev fragten kun dukke op hvis det ene produkt findes i kurven. Alternativt kan man skrive lidt kode som kan gøre det, det er måske en lettere løsning hvis du har mange produkter i shoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted August 20, 2013 Author Share Posted August 20, 2013 Ja begge de muligheder er en løsning. Men måske hvis jeg keder mig en dag, at jeg går ind og retter mine ca. 100 varer's vægt eller forsendelsesmuligheder. Dog vil jeg så skulle huske at rette det på samtlige varer, jeg opretter fremover også. Virker lidt bøvlet, men det er trods alt en mulighed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NickKK Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Ja, det er den løsning jeg beskrev, bare med omvendt prioritering af vægten. Du kan da løse det ret hurtigt, blot ved at benytte det modul der findes, hvor du får alle varedata op i en matrix, og så er det super nemt at rette tallene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Hvilken prestashop version er der tale om, samt benytter du one page checkout modul eller den indbygget checkud? (har du et link til siden?) Og korrekt der findes moduler hvor man let kan gå ind og rette vægt/størrelse i matrix. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts