Jump to content

[1.5] Disponibel dato for vare

NickKK

Recommended Posts

På varekortet er der nederst i det ene faneblad et par felter:

Disponibel dato::

Den tilgængelige dato, hvornår denne vare er udsolgt.

Men det er jo modstridende...

Kan man ikke sætte den op, så den dato man vælger her, er den dato som vises på varen for, hvornår den kommer til salg? Altså typisk en nu-er-den-på-lager-dato...

Har du prøvet at sætte en dato?

Det kunne jo være at den tekst er fejloversat. Du kan jo prøve at finde teksten i oversættelser, og se hvad den engelske tekst siger.

Jeg har selvfølgelig rodet prøvet det, men kan ikke se nogen forskel. Den engelske tekst giver ikke mere mening.

Den logiske funktion må være, at man kan indtaste en dato, hvorefter systemet oplyser i FO, at varen igen er på lager fra den dato.

Men det sker ikke.

Er der slet ingen, der har prøvet og fundet ud af denne funktion?

En del af oversættelserne i back office er maskinoversatte. Jeg har lagt mest energi i oversættelserne i front office (og ikke mindst de talrige e-mail-templates).

En bedre oversættelse kunne være: "Tilgængelighedsdato, hvis varen er udsolgt". Og feltet burde hedde "Tilgængelighedsdato". Du skal give kunden lov til at bestille den udsolgte vare, så vises datoen.

/Kjeld

Okay, så er min tekst forkert. Men den engelske er også ret misvisende, synes jeg.

Men jeg kan ikke få funktionen til at virke: jeg sætter en dato, som så burde vises på varekortet, når varen er udsolgt?

Det gør den ikke.

Og det er uanset, om jeg tillader ordrer af en udsolgt vare eller ej.

Jeg har avanceret lagerstyring slået til.