MSkovmose Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Godaften, Jeg prøver at lave en testserver på en anden server. Jeg har eksporteret min shops database (server1_shop1) og ville importere den på en anden server (server2_shop2). Men jeg får følgende fejlmeddelelse: SQL query: -- -- Database: `server1_shop1` -- CREATE DATABASE IF NOT EXISTS `server1_shop1` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci; MySQL said: #1044 - Access denied for user 'server2'@'server.domain.net' to database 'server1_shop1' Det ser ud som om, at database backup'en prøver at lave en database kaldet det samme som på original serveren. Men hvor den ikke får lov. Hvad gør jeg galt her? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Brugte du PrestaShops egen backup-funktion? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Nej, jeg var ikke klar over, at man kunne det med Databasen. Jeg lavede en Export i phpMyAdmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 Jeg fandt stedet og lavede en backup og kunne fint importere den på testserveren. Min shop er dog bare blank... ( http://wwwavis.dk/shop ) Og ja, jeg har været inde i settings.inc.php og ændre database host, user og password. Det ændrer ikke rigtig noget. Og det samme med BO - den er også blank, så den kan jeg ikke komme ind i. Jeg har prøvet at slette htaccess også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 14, 2013 Share Posted August 14, 2013 Prøv at slå debug til i config/defines.inc.php. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSkovmose Posted August 14, 2013 Author Share Posted August 14, 2013 define('_PS_DEBUG_SQL_', false); Er det denne her, som skal stå til "true" i stedet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 15, 2013 Share Posted August 15, 2013 I PrestaShop 1.5 skal du rette til: define('_PS_MODE_DEV_', true); /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts