MacRoy Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Hur gör jag för att sätta upp detta? Jag knappar in mitt domännamn exempelvis "www.test.se/index.php" det funkar, men jag skulle vilja ha det så att jag bara behöver skriva in www.test.se hur gör jag detta? Jag har provat att sätta upp både en virtuell host och testat med att ändra i .htaccess men utan önskat resultat! Vore mycket tacksam för hjälp och en lösning på detta problem. MacRoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Prova att lägga den här raden i .htaccess DirectoryIndex index.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Tack Patrik för ditt svar och din hjälp! Jag glömde skriva en viktig sak och det är att jag skulle vilja slippa att den visar "index.php" när jag slagit in test.se eller www.test.se Hoppas att du eller någon kan hjälpa mig med detta också. Tusen tack Patrik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Om du slår på URL-omskrivning, så räcker det att du låter friendly-url vara tom för sidan index.php. Kolla under Preferences->SEO & URLs Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacRoy Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 Hej Patrik! Tack så mycket för din hjälp. Det visade sig att jag missat att aktivera AllowOverride i sites-available default, så efter att jag satt tillåt så funkar det nu. Tusen tack Patrik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts