braindead_sw Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Hej! Jag har hört att det ska vara riktigt krångligt att uppdatera en äldre version till 1.5.4. Stämmer detta? Finns det något tips hur man skall göra för att behålla kunder i systemet. Produkterna är inte speciellt viktigt eftersom jag ändå ska göra en storrensning av produkter. Mvh PA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 18, 2013 Share Posted July 18, 2013 Har du en version där det inte funkar att uppdatera via upgrade-modulen, så kan det vara lite krångligare, men 1.4.4.0 funkar det säkert med. Allt beror naturligtvis på hur anpassad butiken är, om ändringar gjorts direkt i klasser/standardtema eller i overrides/egna teman etc. Se till att ta en backup på filer och databas innan uppgradering bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
braindead_sw Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 1-click modulen jag har just nu e gammal, men jag ska uppdatera den. Butiken är väldigt mycket "standard", kanske några extra moduler bara. Ska grejja lite i helgen. /PA Link to comment Share on other sites More sharing options...
braindead_sw Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Hmm, installerade den senaste 1-click upgrade modulen. Men den kan bara updatera butiken till 1.4.11 stable (1.4.11.0) /PA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 19, 2013 Share Posted July 19, 2013 Om du väljer Expert mode under "Start your upgrade", så kan du ändra inställningar under channel och då få med även 1.5-serien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts