pimvdmolen Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 (edited) Beste forum gebruikers, Ik ben voor onze klant bezig geweest om de nieuwste Prestashop op onze webserver te installeren om te kijken in hoeverre het mogelijk is om alles werkend te maken wat ze in hun huidige webshop hebben. Ik hoopte dat het makkelijk zou zijn om een SQL export te maken en te importeren naar de database van Prestashop v 1.5.4.1 maar helaas zijn er wijzigingen doorgevoerd in de database structuur. Onze klant heeft ruim 3600 producten en zijn enorm lang bezig geweest om alle producten goed in te voeren (inclusief omschrijvingen, metatags etc). Ik heb op internet gezocht naar modules om te exporteren vanaf de huidige en te importeren naar de nieuwe webshop, echter de modules die ik tegenkom ondersteunen voor zo ver ik het begrijp alleen de mogelijkheid om een export te maken en deze te importeren binnen webshops van dezelfde versie, dus dan is het meer een soort back-up module. Ik heb daarnaast ook nog bedrijven gevonden die zoiets zouden moeten kunnen maar daarbij worden de versies niet ondersteund zoals bijvoorbeeld op https://app.shopping...n.com/estimator Mijn vraag is bij deze of iemand hier een oplossing voor heeft. Daarbij is het van belang te begrijpen dat het upgraden van de huidige Prestashop geen mogelijkheid is omdat we inmiddels heel veel maatwerk hebben ingebouwd en daardoor zullen er ook veel foutmeldingen ontstaan en dan zijn we nog verder van huis. Ik hoor graag van jullie Groetjes Pim Edited June 28, 2013 by pimvdmolen (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Gezien de hoeveelheid maatwerk die in de huidige shop verwerkt zit zou mijns inziens de beste oplossing een CSV export en import van de catalogus zijn. Klanten, orders, cms, etc. kun je dan gewoon met sql importeren en de sql wijzigingen uit de /install/upgrade van v1.5.4.1 halen. Of je zou, mits daar voldoende tijd voor is, de stukken maatwerk d.m.v. filevergelijking (online versie, originele PS download) kunnen halen en dit middels modules/overrides in 1.5.4.1 kunnen stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pimvdmolen Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 Gezien de hoeveelheid maatwerk die in de huidige shop verwerkt zit zou mijns inziens de beste oplossing een CSV export en import van de catalogus zijn. Klanten, orders, cms, etc. kun je dan gewoon met sql importeren en de sql wijzigingen uit de /install/upgrade van v1.5.4.1 halen. Of je zou, mits daar voldoende tijd voor is, de stukken maatwerk d.m.v. filevergelijking (online versie, originele PS download) kunnen halen en dit middels modules/overrides in 1.5.4.1 kunnen stoppen. Beste scorpionsworld, Bedankt voor je bericht. Ik begrijp wat je bedoeld en ga eens kijken of ik hier wat mee kan. Groetjes Pim Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Beste scorpionsworld, Bedankt voor je bericht. Ik begrijp wat je bedoeld en ga eens kijken of ik hier wat mee kan. Groetjes Pim Laat maar weten als je ergens tegenaan loopt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts