hatc Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Er der noget der kan hjælpe mig med dette problem.Jeg vil gerne have at der i mit søgefelt på forsiden står "skriv søgeord her" Hvordan får jeg lige smidt den tekst ind i feltet ???/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted August 20, 2009 Share Posted August 20, 2009 Jeg ændrede i modules/blocksearch/blocksearch-header.tplTil sådan: <!-- Block search module HEADER --> <form method="get" action="{$base_dir}search.php" id="searchbox"> <!-- image on background --> <input type="text" id="search_query" name="search_query" value="{if isset($smarty.get.search_query)}{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'}{else}{l s='Search...' mod='blocksearch'}"> <input type="submit" name="submit_search" value="{l s='Search' mod='blocksearch'}" class="button" /> </form> <!-- /Block search module HEADER --> Det er den første input jeg har rettet til. Teksten forsvinden når man klikker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 20, 2009 Author Share Posted August 20, 2009 Hessellund, tak for dit input.Hvis jeg bruger dit forslag: {else}{l s='Search...' mod='blocksearch'}">laver den ravage på hele siden, den vil faktisk slet ikke loade siden. (;O),men hvis jeg smider {/if} foran istedet for {else} så skriver den det fint i boksen,men teksten forsvinder ikke når man klikker (hvis man fjerner teksten manuelt og skriver et søgeord, skriver den search... bagefter !)Det virker ikke altid som man gerne vil have det til (;O)/Henrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Kan du ikke klippe hele din .tpl fil ind her... så kan jeg måske se hvad der går galt.Lyder mest som en type... det er jo lige med at få if'erne til at passe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hessellund Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Shit da... jeg fik vist klippet den forkerte linie ind til dig.... sorry!Her: input type="text" id="search_query" name="search_query" value="{if isset($smarty.get.search_query)}{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'}{else}{l s='Search...' mod='blocksearch'}" onfocus="[removed]if (this.value=='{l s='Search...' mod='blocksearch'}') this.value=''{/if}" EDIT: ... den her forum editor fjernet noget af linien !? :grrr:Nu har jeg fjernet < og > omkring input'en.... meget underligt.[removed] => "java scipt :" <- uden mellemrum... latterlig editor Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 En fejl 40... var det det du mente (;O) *G* dem har jeg godt nok haft mange af.. Jeg har prøvet at sætte koden ind, men uden held...Smider lige linierne.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hatc Posted August 21, 2009 Author Share Posted August 21, 2009 <!-- Block search module HEADER --> <form method="get" action="{$base_dir}search.php" id="searchbox"> <!-- image on background --> <input type="submit" name="submit_search" value="{l s='Search' mod='blocksearch'}" class="button" /> <input type="text" id="search_query" name="search_query" value="{if isset($smarty.get.search_query)}{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'}{/if}{l s='Skriv søgeord' mod='blocksearch'}"> </form> <!-- /Block search module HEADER --> Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 21, 2009 Share Posted August 21, 2009 Hej Henrik.Prøv med denne løsning: <input type="text" id="search_query" name="search_query" {if isset($smarty.get.search_query)}value="{$smarty.get.search_query|htmlentities:$ENT_QUOTES:'utf-8'|stripslashes}"{else}value="{l s='Search' mod='blocksearch'}..."> Jeg har vedhæftet en opdateret fil til dig. Og så er det altså ikke pænt at skrive danske tekster i .tpl-filen. Lad dem stå på engelsk og oversæt dem via modul-oversættelsen i BO->Tools->Translations./Kjeld blocksearch-header.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sif Neo Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 HejDet er ikke så smart at ændre i TPL filerne, hvis man senere hen gerne vil have sin shop på flere sprog. Du kan let ændre det i back office under translations - modul oversættelser og så finde blocksearch-top og så ændre search til hvad du nu ønsker der skal stå!!!Bedste hilsner// Sif Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 Øh, det var jo det, jeg lige skrev.../Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xensus.dk Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Hej ...Jeg har så mistet mit søge funktions knap i højre hjørne på www.xensus.dk hvad gør jeg for at få den tilbage ? på forhånd takmvhPeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 29, 2009 Share Posted October 29, 2009 Prøv at gå ind under BO/moduler/positioner og flyt lidt rundt på modulerne./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xensus.dk Posted October 30, 2009 Share Posted October 30, 2009 Tak.... Det løste så ikke problemet.Men jeg opdaterede til version 1.2.5.0 så kom knappen til syne igen... :-)men ellers tak for svar..mvhPeter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts