Salminen77 Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 (edited) Hej Jeg er ny herinde, og har igår installeret Prestashop på min hobbyside, for at lege og lære inden jeg går online med en rigtig shop om nogle måneder. Men først vil jeg blive fortrolig med funktionerne og mulighederne i Prestashop. Jeg har det problem, at jeg gerne vil slette engelsk, således at det kun er det danske sprog i front-end. Men jeg får at vide, at jeg ikke kan slette standardsproget. Er det ikke muligt at sætte dansk som standardsprog, og derefter slette engelsk? Mvh. Jon Edited June 27, 2013 by Salminen77 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Jo, hvis du under lokalisering sætter standard sprog til dansk. Så kan du deaktivere engelsk. Jeg ved ikke hvad der sker hvis du sletter det engelske sprog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salminen77 Posted June 27, 2013 Author Share Posted June 27, 2013 Jo, hvis du under lokalisering sætter standard sprog til dansk. Så kan du deaktivere engelsk. Jeg ved ikke hvad der sker hvis du sletter det engelske sprog. Mange tak for hjælpen - det var lige det som skulle til. Det engelske kunne jeg først slette efter at jeg havde sat dansk som standard Og i mellemtiden er jeg også blevet klog på et par andre ting herinde på forum. Så tak til alle som er med til at gøre det nemmere for os nye herinde Mvh. Jon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 Du bør ikke slette engelsk - kun deaktivere. Jeg ved ikke, hvad det har af konsekvenser i de nyere versioner, men i version 1.4.x blev det direkte frarådet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skafte Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Jeg har også det problem og det overstående kan ikke hjælpe mig. Når jeg gør som der står ovenfor skriver den: You cannot change the status of the default language. Your .htaccess file must be writable. When you delete a language, all related translations in the database will be deleted. Hvordan kommer jeg videre med mit problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted August 6, 2013 Share Posted August 6, 2013 Denne tråd er løst - så den korrekte måde er at oprette en ny tråd, som du også har gjort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts