Jump to content

(LØST) Besøgende fra engelsksprogede

steengod

Recommended Posts

Hej,

jeg har min hjemmeside på bla. engelsk.

Når jeg kigger i Google Analytics, har jeg ca. 3 gange så mange besøgende fra USA end England, som jeg helst vil have besøg fra.

Er der nogen der ved om det kan være fordi, jeg har fået sat sproget forkert op, eller om det bare er fordi, der er flere amerikanere end englændere?

Håber i kan hjælpe.

Hilsen

Steen

Edited by steengod (see edit history)

Sproget kan faktisk godt sættes forkert op, men det er så ovre i en kode teknisk detalje, og jeg ved ikke om det er prestashop der kan sætte den forkert op. Jeg kan ikke huske de præcis termer for henholdsvis Britisk engelsk og Amerikansk engelsk, men jeg tror godt det kan gøre en forskel i søgeresultaterne.

Sproget kan faktisk godt sættes forkert op, men det er så ovre i en kode teknisk detalje, og jeg ved ikke om det er prestashop der kan sætte den forkert op. Jeg kan ikke huske de præcis termer for henholdsvis Britisk engelsk og Amerikansk engelsk, men jeg tror godt det kan gøre en forskel i søgeresultaterne.

Jeg havde ikke overvejet, at sprogkoderne kunne have en betydning. Hvis indholdet er skrevet på britisk engelsk (altså ikke med amerikanske stavemåder), ville jeg jo mene, at dette vil blive fundet når en englænder søger.

Men til Steen: Du kan jo prøve at rette sprogkoden under Værktøjer - Sprog - og så på det engelske angive sprogkoden til en-GB (i stedet for en-US, hvis der står det nu).