KimTheMan Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 (edited) Hej, Jeg har taget min gamle formular og flyttet denne med over i min kommende webshob. Og hvor jeg har placeret denne under en CMS side. Den virker fint nok. Men når kunden og jeg selv modtager emailen. Så står ordret hjælp som står i emne sådan Hjælp. Og der hvor de har skrevet i tekst boksen. Der står æ, ø og å også helt forkert. De bliver til Ã¥ , æ , Ã¥ , ø Så noget må, skal kunne ændre i formularen så det blvier oversat korrekt. Nogen der ved noget om dette? Edited August 19, 2013 by KimTheMan (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Det lyder til din tegnsætning er forkert. I din php fil som sender mailen kan du benytte utf8_decode($streng) for at rette det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Nu kan jeg huske i tidernes morgen da jeg smeltede denne form ind på min side. Da var det ved at surfe på nettet og finde lidt her og der. Og vupsi så virkede det nok til at tilfredsstille mine behov. Så selve php filen er nok ikke helt korrekt men det har virket fint de år jeg har brug den. Men må så også dertil indrømme jeg ikke rigtig kan kode php. Men mere ved at læse på diverse hjemmesider få noget til at virke (efter lang tids stædighed) Så er sgu ikke helt klar over hvad/ hvor meget du mener der skal rettes i denne php fil. Er det kan en linje eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted June 20, 2013 Share Posted June 20, 2013 Du kan prøve at poste dit script her. så skal jeg se om det er lige til at se hvor du skal rette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted June 20, 2013 Author Share Posted June 20, 2013 Det kunne da være skønt hvis det kunne lykkes: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <title>Kontakt Sendes</title> <script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> <!-- function MM_goToURL() { //v3.0 var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false; for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args+".location='"+args[i+1]+"'"); } //--> </script> </head> <body> <?php if (isset($_POST['submit'])) { // tjek, at der er skrevet et navn if (empty($_POST['navn'])) { $error = 'Du mangler at skrive et navn!'; } // tjek, at der er skrevet et vejnavn else if (empty($_POST['vejnavn'])) { $error = 'Du mangler at skrive et vejnavn!'; } // tjek, at der er skrevet et postnr. else if (empty($_POST['postnr'])) { $error = 'Du mangler at skrive et postnr.!'; } // tjek, at der er skrevet et subject else if (empty($_POST['tlf'])) { $error = 'Du mangler at skrive et telefonnr.!'; } // tjek, at der er skrevet en e-mail-adresse else if (empty($_POST['email1'])) { $error = 'Du mangler at skrive en e-mail-adresse!'; } // tjek, at e-mail'en er skrevet korrekt else if (!strpos($_POST['email1'], ".") || !strpos($_POST['email1'], "@") || strpos($_POST['email1'], "mitdomæne.dk")) { $error = 'Din e-mail er ikke korrekt!'; } // tjek, at de 2 e-mails er ens else if ($_POST['email1'] != $_POST['email2']) { $error = 'De 2 e-mails skal være ens!'; } // tjek, at der er skrevet en besked else if (empty($_POST['besked'])) { $error = 'Du mangler at skrive en besked!'; } // er alt ok, fortsættes med afsendelse af mailen if (!isset($error)) { $headers="From: minemail@mitdomæne.dk\r\n"; if (@$_POST['customer_copy']) { $headers .= "Bcc: ".$_POST['email1']; } $message = "Din mail er modtaget. Du hører fra mig indenfor 24 timer.\n\nMed Venlig Hilsen :\nmitdomæne.dk - Mit navn og adresse.\n\nDine Info :".strip_tags($_POST[''])."\n"; $message .= "Navn : ".strip_tags($_POST['navn'])."\n"; $message .= "Vejnavn : ".strip_tags($_POST['vejnavn'])."\n"; $message .= "Post,nr : ".strip_tags($_POST['postnr'])."\n"; $message .= "Tlf : ".strip_tags($_POST['tlf'])."\n"; $message .= "E-mail : ".strip_tags($_POST['email1'])."\n\n"; $message .= "Ønsker Hjælp Til :\n".strip_tags($_POST['menu'])."\n\n"; $message .= "Din Besked :\n".strip_tags($_POST['besked'])."\n"; if (@mail("minemail@mitdomæne.dk", strip_tags($_POST['emne']), $message, $headers)) { $message = 'Tak for din henvendelse. Jeg svarer så hurtigt som muligt.'; } else { $error = 'E-mailen blev ikke sendt. Der skete en fejl. Prøv igen!'; } } if (isset($error)) { echo '<p class="error">' . $error . ' </p><input type=button value="Gå Tilbage Og Prøv Igen"; onclick="history.go(-1); return false"></p>'; } if (isset($message)) { echo '<p class="message">' . $message . ' </p><a href="/" target="_parent">Gå Tilbage Til Forsiden</a></p>'; } } ?> </body> </html> Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 1, 2013 Author Share Posted July 1, 2013 Det er måske slet ikke så ligetil endda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted July 12, 2013 Author Share Posted July 12, 2013 Du er måske taget på sommerferie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted August 19, 2013 Author Share Posted August 19, 2013 Uhm du kunne nu godt have sagt om det var for stor en mundfuld i stedet for tavshed. Lukker og slukker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted August 21, 2013 Share Posted August 21, 2013 Ja der har været ferie Her er et eksempel på hvad du skal ændre for at rette det. $message .= "Din Besked :\n".strip_tags($_POST['besked'])."\n"; Skal ændres til: $message .= "Din Besked :\n".strip_tags(utf8_decode($_POST['besked']))."\n"; Så skulle det være til at rette de andre strenge til selv. uft8_decode er indsat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted August 22, 2013 Author Share Posted August 22, 2013 Kanon, det får jeg lige prøvet i aften, en af dagene. Tak fordi du tog dig tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Takker for hjælpen. Og det hjalp på computeren. Men tjekker man e-mailen på f.eks. iphone. Så bliver æ,ø og å vist som et ? tegn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markottnilsen Posted September 7, 2013 Share Posted September 7, 2013 Så kunne det godt lyde som om at dit mailprogram på telefonen fortolker tegnsætningen anderledes end din computer. Et godt bud vil være hvis du ikke får angivet et tegnsæt benyttet i den email du sender ud. Prøv at ændre: $headers="From: minemail@mitdomæne.dk\r\n"; Til: $headers = 'From: minemail@mitdomæne.dk' . "\r\n"; $headers .= 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; Herefter kan det være du skal fjerne den utf8 decode du indsatte sidst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KimTheMan Posted September 8, 2013 Author Share Posted September 8, 2013 Ja så viser den æøå men nu viser den det hele lige efter hinanden. Så selve opsætningen som f.eks. Dine Info:Navn: bla bla Adresse: bla bla Står nu som. Dine infor: Navn: bla bla Adresse: bla bla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts