Jump to content

Winkelwagen leeg 1.5.3 help

alicewoman1

Recommended Posts

Mijn winkelwagen raakt ineens leeg wanneer je op "afrekenen" klikt. Ik heb voor zover ik me kan herinneren niets veranderd aan de bestanden.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- cache map legen

- nieuwe htaccess aanmaken

- bestanden opnieuw geupload

Niets schijnt te werken. Weet iemand misschien een oplossing?

De shop heeft het voorheen altijd goed gedaan in 1.5.3.1 Ik weet echt niet waar het probleem zit.

De link is http://www.catanddogshop.nl

Edited by alicewoman1 (see edit history)

Ik heb net even getest en heb geen probleem met het plaatsen van een product in de winkelwagen en het doorgaan naar het afrekenen.

Maar je probleem komt wel eens vaker voor en ligt waarschijnlijk aan de caching in je eigen webbrowser. Dus leeg eens de caching en cookies van je webbrowser (browser geschiedenis) en probeer het dan nog eens.

Ik heb net even getest en heb geen probleem met het plaatsen van een product in de winkelwagen en het doorgaan naar het afrekenen.

Maar je probleem komt wel eens vaker voor en ligt waarschijnlijk aan de caching in je eigen webbrowser. Dus leeg eens de caching en cookies van je webbrowser (browser geschiedenis) en probeer het dan nog eens.

Ik heb de cookies en cache van mijn webbrowsers verwijderd en nu werkt het weer gelukkig :) Bedankt voor de goede tip!

• 7 months later...

Hi Mr Ait,

Het gaat mis, op het moment dat je een 2e keer een pagina-wisseling of refresh doet...

voorbeeld1:

- Voeg product toe, wacht totdat het in de cart gaat

- druk dan op Ctrl-F5 (nog steeds goed),

- druk dan nogmaals Ctrl-F5 (weg producten)

of:

- Voeg product toe, wacht totdat het in de cart gaat

- ga naar een andere subcategorie of naar de checkout pagina(i.e. wissel van pagina)

- druk dan op Ctrl-F5 (weg producten) 

Probeer eens als je je theme naar de default PrestaShop theme zet of alles wel goed gaat? Het lijkt er op alsof de theme niet up to date is met je PrestaShop versie. Is het een gekocht theme? Is er een update beschikbaar? 

Als het in default goed werkt, is er iets mis met waarschijnlijk blockcart module. Als er geen update beschikbaar is, dan moeten we kijken of we de blockcart zo kunnen 'upgraden' zodat het weer werkt...

Probeer dus eerst even naar default theme te wisselen en probeer het eens een tijdje.

pascal