LasseSJ Posted May 8, 2013 Share Posted May 8, 2013 (edited) Hej Prestas. P1.54 Jeg bøvler med at man gennem Google kan komme ind på min side på /EN/. Den er ikke opdateret, og ingen må kunne komme ind på min shop gennem den engelske del, men altid gennem: mitdomæne.dk/da/. Dansk er sat default i presta, men jeg skal ikke bruge EN til noget i fremtiden heller og jeg vil gerne være sikker på at ingen kommer derind den vej. Hvad kan jeg gøre for at siden kun kan benyttes gennem /DA/ og aldrig /EN/? Google sitemap laver desuden en EN-fil og den vil jeg ikke fodre Google med. Tak for hjælpen!! Mvh Lasse Edited May 10, 2013 by LasseSJ (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 8, 2013 Author Share Posted May 8, 2013 Jeg forsøgte at deaktivere engelsk og kun at lade dansk være aktiv, men så virker alle siderne pludselig ikke. Hvis f.eks. en fra USA vil ind på min side, vil den selv vælge www.mitdomæne.dk/en/ og det må ikke ske --> den må kun komme ind på den danske side. What to do? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Du kan sagtens deakivere alle andre sprog end dansk, du skal så sætte dansk som standart sprog dit domæne vil så være. www.mitdomæne.dk Aupino Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 9, 2013 Author Share Posted May 9, 2013 Hej Aupino. Som skrevet, når jeg deaktiverer engelsk, er der nogen af siderne i /da/ som ikke virker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 9, 2013 Share Posted May 9, 2013 Det kunne lyde som om din .htaccess fil driller. Deaktiver engelsk igen. Via FTP skal du slette indholdet - filen ligger i rodmappen af dit site (tag lige en backup af filen først). Herefter går du via Back Office ind under Præferencer, SEO & URLs og klikker gem ud for Brugervenlig URL. Jeg mener, at den så genererer nyt indhold. Faktisk er jeg ikke sikker på, om den genererer en ny fil, uden at man sletter, men blot klikker Gem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 10, 2013 Author Share Posted May 10, 2013 Helt i top, det virkede. Nu viser siden også kun mit domæne uden /DA/ Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts