LasseSJ Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 (edited) Hej. Er der nogen som har en meget udførlig step by step løsning for begyndere, til at ændre www.mitdomæne.dk/prestashop/da/ til www.mitdomæne.dk ? Jeg skal til at gå live. Tak. Mvh Lasse Edited May 5, 2013 by LasseSJ (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Det kommer helt an på, hvilken version du bruger. Men hvis du søger lidt, finder du mange gode vejledninger til 1.4.x og 1.5.x versionerne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Jeg bruger 1.54 Har du set en nem guide for begyndere, gerne dansk? Tak Shila Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 4, 2013 Author Share Posted May 4, 2013 Eller er det noget som er nødvendigt? Udover at det er mere prof. at gøre? Det skal jo være sådan at man kun skal skrive mit domænenavn, for at komme ind på siden... kan man ikke bare linke mit domænenavn til www.mitdomæne.dk/prestashop/da/. Eller hvad anbefales? Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 4, 2013 Share Posted May 4, 2013 Det er bedst at have dit indhold direkte i rodmappen. Du skal flytte alle shoppens filer fra din nuværende mappe og uploade dem til rodmappen af dit site i stedet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Hej. Så jeg skal lave en kopi af hele ftp indholdet (mappen Prestashop) til min computer. Derefter sletter jeg ftp-indholdet og uploader indholdet af Prestashop mappen (uden prestashop-mappen) til ftp'en. Er det sådan? Eller er rodmappen noget andet? Andre ting som skal gøres, for at det hele virker? TAK Mvh Lasse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 Du kan også rette shoppens URL i databasen efter den er flyttet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Jeg skal lige høre, om det jeg skrev... er det fremgangsmåden? Og bagefter..hvordan retter jeg shoppens URL i databasen? Tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Kan man ikke "skjule" prestashop mappen ved at redigere i databasen? Så man ikke behøver at flytte rundt på hele shoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 5, 2013 Share Posted May 5, 2013 (edited) Du skal gøre, som du skriver i post #6. Dog ville jeg ikke slette det andet indhold, før du er sikker på, at det virker. Nu ved jeg ikke, hvor du er hostet, men det vil være en god ide at lave en backup af shopfilerne, før du går i gang. Når du har flyttet filerne, skal du i Back Office ind under SEO og URLs. Her skal du angive shop URL til at være dit domæne (altså ikke noget /prestashop i Base URI, her skal blot være en /). Husk at gemme. Typisk hedder rodmappen public_html Det er ikke nødvendigt at rette i databasen. Edited May 5, 2013 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseSJ Posted May 5, 2013 Author Share Posted May 5, 2013 Det virkede. TAK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts