Jump to content

Hjælp! Hvordan kan jeg centrere "ordrebekræftelse"siden?

LasseSJ

Recommended Posts

Hej.

Jeg bruger 1.54, er ret ny og er ved at få grå hår over denne:::

Jeg har centreret alle CART siderne ved at bruge <center> i global. Lykkedes. Den sidste side er når en kunde vælger bankoverførelse og kommer til siden, hvor man kan trykke "jeg bekræfter min ordre".

Denne side ved jeg ikke hvordan jeg kan centrere, altså hvilket sted i global (eller hvor?) jeg skal indsætte <center> for denne side.

Jeg har som sagt gjort det ved de 5 andre steps i Global.css , se her:

/* ************************************************************************************************

PAGE ADRESSES

************************************************************************************************ */

<center>

#addresses #left_column {display:none}

#addresses #center_column{width:757px}

#address p.inline-infos {

margin:0 0 0 265px !important;

font-size:12px;

color:#666;

}

</center>

Linket til den sidste side er følgende (hvis det hjælper dig?): ....prestashop/index.php?fc=module&module=bankwire&controller=payment&id_lang=2

Se vedhæftet billede. Ved at centrere siden, vil menuen i venstre side vise sig og centerindholdet vil flytte sig fra den røde streg til den blå.

1000 Tak!!

/LASSE

post-534111-0-43108800-1367522795_thumb.jpg

hej Napz.

Det er hermed gjort, og så ser siden sådan ud (se vedhæftet billede). Det var ikke løsningen.

Det er den øverste menu (((Resúme - log in - adresse - fragt - betaling))), som skal centreres.

Og det kunne jeg gøre i Global.css for alle de forrige steps indtil det sidste.

Now what?

Mange tak for din tid.

Mvh Lasse

post-534111-0-43348000-1367593577_thumb.jpg

Link til din side?

Og generelt kan jeg se, at du altid søger hjælp til styling af din css. Jeg tror, at du med fordel kan læse op på noget css og værktøjer til at rette dette. Bruger du Firebug? Ellers kan jeg varmt anbefale det. Du vil generelt nok ikke finde meget hjælp til at rette specifik css på et bestemt theme her i forum. Det er ligesom ikke relevant for alle andre.

Hej Prestafan.

Tak for svaret.

Du kan prøve at oprette en profil og putte en vare i kurven, og vælg bankoverførsel (behøver ikke bekræfte ordren) og se hvad der sker/hvad problemet er:

http://smartkajak.dk/prestashop/index.php

Jeg har gjort følgende i Global.css:

#center_column {

background-color : white;

float : right ; <-- tilføjet denne

}

Det løser problemet i alle betalingssteps, så menuen bliver der til venstre. Men IKKE når jeg vælger bankwire, den side hvor man bekræfter ordren. Der bliver bunden af baggrunden pludselig hvid og menuen i venstre side er der ikke. Det ser ikke godt ud.

Hvis det ikke er det rigtige sted her, hvor/hvem kan du henvise mig til, som kan løse min sidste udfordring?

Jeg tænker at de bedste og konkrete svar fås af andre presta'er, i stedet for et generelt html/css forum.

Og jo flere ? der bliver stillet og løst, jo bedre er det, især for de nye prestaer.

Mvh Lasse

Jeg tror, indholdet er for bredt og dermed skaber det hvide indhold i bunden og fjerner højre kolonne. Det er ret svært at hjælpe med css problemer, for du kan have rettet noget et andet sted, som nu har indflydelse på siden. F.eks. kan jeg se, at knapperne i betalingsflowet (Forrige og Næste) ikke står som de gør default, der er ingen luft overhovedet i højre og venstre side.

Prøv at kigge på #module-bankwire-payment #center_column, hvis du laver bredden mindre, vil du se, at indholdet går ud over højre side. Så jeg tror du skal kigge på bredder i dine columns.

Jeg kan ikke lige henvise dig til andre steder - altså ud over css-forums. Jeg mener ikke, man nødvendigvis behøver at vide noget om systemet bagved, når der er tale om css-rettelser. Det er skam heller ikke fordi, du ikke må skrive her. Men specifikke designudfordringer bliver nemt ikke så relevant for andre. Omvendt er det jo standardthemet, så det jo tænkes at andre kommer i samme situation som dig:-)