hennyw Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Hallo, ik wil PayPal betaling toevoegen aan de webshop. e.e.a. is al geinstalleerd, alleen zou ik de kosten willen doorberekenen aan de koper. is dit mogelijke en hoe? b.v.d. Henny Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrsab Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 Lijkt me klantonvriendelijk als je de kosten van Paypal doorbelast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hennyw Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 bij heel veel web shops betaal je extra als je met creditcard betaald, dus klantonvriendelijk is het niet. tevens kunnen klanten ook gewoon er voor kiezen het bedrag zelf over te maken, dit zonder extra kosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuB Posted May 19, 2013 Share Posted May 19, 2013 Ik zou ook graag willen weten hoe ik bij bepaalde betaal mogelijkheiden de extra kosten kan berekenen aan de klant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Het inzichtelijk maken naar de klant van de extra kosten en deze ook daadwerkelijk bij afrekenen doorbelasten in de totaalprijs vergt een aardige verbouwing van de huidige modules danwel de paymentmodule controller Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuB Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Het gaat mij met name om Klarna of Afterpay. Eén van beide opties wil ik aanbieden, maar wel tegen meerprijs. Dat is dus niet eenvoudig te realiseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Het gaat mij met name om Klarna of Afterpay. Eén van beide opties wil ik aanbieden, maar wel tegen meerprijs. Dat is dus niet eenvoudig te realiseren? Nee, de huidige cart en controller zijn hier niet op ingericht Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrsab Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 bij heel veel web shops betaal je extra als je met creditcard betaald, dus klantonvriendelijk is het niet. tevens kunnen klanten ook gewoon er voor kiezen het bedrag zelf over te maken, dit zonder extra kosten. Is een doel als je betaald met een creditcard! Je weet éénmaal dat je bij de aanschaf van een dergelijke kaart maandelijkse kosten, etc...betaald. Feit is wel dat veel kopers afhaken indien ze bij de afrekening geconfronteerd worden met extra (betaal)kosten. Je kunt je extra kosten beter incalculeren in je prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hennyw Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 (edited) Het inzichtelijk maken naar de klant van de extra kosten en deze ook daadwerkelijk bij afrekenen doorbelasten in de totaalprijs vergt een aardige verbouwing van de huidige modules danwel de paymentmodule controller ik heb een module gekocht die dit netjes doet, gevonden d.m.v. dit forum, (PayPal With surcharge) deze laat gelijk zien wat de extra kosten zijn. alleen krijg ik bij afrekenen een fout melding. ik heb reeds gezocht, kan alleen niet zo goed vinden wat er fout is. Edited May 20, 2013 by hennyw (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hennyw Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 Is een doel als je betaald met een creditcard! Je weet éénmaal dat je bij de aanschaf van een dergelijke kaart maandelijkse kosten, etc...betaald. Feit is wel dat veel kopers afhaken indien ze bij de afrekening geconfronteerd worden met extra (betaal)kosten. Je kunt je extra kosten beter incalculeren in je prijzen. wij willen proberen de goedkoopste te blijven. tevens zouden dan de klanten die met overschrijving, en in de toekomst ideal, betalen ook meer gaan betalen. dit i dus niet de juiste keuze denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chrsab Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 In het e-commerce dien je de kosten en baten in balans te brengen. Ik lees vaak dat verkopers enorm besparen op o.a. de kosten van verzending of hun verpakking. De klachten zijn dan legio....Bestellingen die niet aankomen, beschadigde goederen etc.... Maak eens voor jezelf een SWOT analyse over je shop en je producten. Bepaal je sterke en zwakke punten. Hoe doen je concurrenten het? Goedkoop is niet altijd beterkoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hennyw Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 In het e-commerce dien je de kosten en baten in balans te brengen. Ik lees vaak dat verkopers enorm besparen op o.a. de kosten van verzending of hun verpakking. De klachten zijn dan legio....Bestellingen die niet aankomen, beschadigde goederen etc.... Maak eens voor jezelf een SWOT analyse over je shop en je producten. Bepaal je sterke en zwakke punten. Hoe doen je concurrenten het? Goedkoop is niet altijd beterkoop! wij bezuinigen in princiepe niet, we wil alleen de extra kosten die paypal met zich meebrengt doorberekenen. aangezien onze website olie verkoopt, www.budgetolie.nl, kunnen wij het ons niet veroorloven dat een pakket stuk gaat. tot nog toe hebben we geen klachten en komt alles netjes aan, is ook te volgen met track and trace. als klanten betalen door overschrijvig is er niets aan de hand, echter zijn wij van mening meer te kunnen verkopen door oa paypal toe te voegen. tevens zijn we bezig met ideal, het enge pobleem dat ik daar ondervind is dat je een zakelijke rekening moet hebben. dit is iets wat we na paypal willen tackelen. dat goedkoop niet altijd beter is ben ik met je eens, maar de klanten in oze branche denken daar anders over helaas. als olie ergens anders 1 euro goedkoper is gaan ze daar heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuB Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 (edited) Hoi hennyw, met iDEAL heb je niet altijd een zakelijk rekening nodig. Ik heb een eenmanszaak en bied via Targetpay iDEAL aan op http://www.wifinetwerken.nl. Ook Mister Cash heb ik via Targetpay. De betalingen krijg ik op mijn privé rekening. Edited May 20, 2013 by BuB (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmoxx Posted August 31, 2013 Share Posted August 31, 2013 Los van de vraag of het doorberekenen van (een deel van) de betalingskosten per betaalmethode klantvriendelijk is of niet, ben ik hier ook in geintresseerd. Afgaande op het antwoord van scorpionsworld zal dit voorlopig niet in de standaard prestashop mogelijk zijn. Is hier dan misschien een module voor? Zelf heb ik nog niets kunnen vinden helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan-peter Posted September 11, 2018 Share Posted September 11, 2018 Is een wat ouder topic... Maar wellicht is de techniek ondertussen beschikbaar. Ben een newbie, dus vergeef mij als ik het niet snap. Ik wil juist ook de kosten van de iDEAL betaling en die van PayPal doorbelasten aan de klant. Maar ook per ticket automatisch een ticket-fee berekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesjah Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 Ik haak ook even in op dit topic, ben precies opzoek naar wat de TS noemt. Weet iemand of er intussen iets beschikbaar is? Wil graag voor afterpay een bedrag instellen wanneer men deze afrekenmethode gebruikt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted November 15, 2018 Share Posted November 15, 2018 De module van Afterpay staat dit standaard al toe, alleen staat Afterpay een maximum bedrag van 0,95 per transactie toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB-Netherlands Posted December 12, 2018 Share Posted December 12, 2018 Mag ik even opmerken, dat volgens de algemene voorwaarden van Paypal, het niet is toegestaan de kosten door te berekenen aan de klant op de manier die jullie willen gaan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts