vverloop Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Wanneer ik als Gast, dus niet ben ingelogd, een product in de winkelwagen toevoeg. Dan staat er gratis verzending weergegeven. Wanneer ik afreken, dus ook een account aanmaak en inlog, dan worden de verzendkosten wel berekend en netjes weergegeven. Iemand bekend met dit probleem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 (edited) Wanneer ik als Gast, dus niet ben ingelogd, een product in de winkelwagen toevoeg. Dan staat er gratis verzending weergegeven. Wanneer ik afreken, dus ook een account aanmaak en inlog, dan worden de verzendkosten wel berekend en netjes weergegeven. Iemand bekend met dit probleem? Dat is standaard, en logisch, gedrag. Prestashop kan van een gast niet zien waar die vandaan komt of waar een bestelling naar moet worden verzonden (dus geen berekening van verzendkosten). Log je in en voer je een verzendadres is, kan Prestashop de verzendkosten berekenen aan de hand van de configuratie. Edited April 19, 2013 by scorpionsworld (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vverloop Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 (edited) Deleted.. Edited April 20, 2013 by vverloop (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vverloop Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 (edited) Dat is standaard, en logisch, gedrag. Prestashop kan van een gast niet zien waar die vandaan komt of waar een bestelling naar moet worden verzonden (dus geen berekening van verzendkosten). Log je in en voer je een verzendadres is, kan Prestashop de verzendkosten berekenen aan de hand van de configuratie. Dat is niet standaard, want ik heb een upgrade gedaan van versie 1.4.x naar 1.5.x. Voordat was alles goed, alleen mijn klant is niet tevreden, na de upgrade. De oude versie deed dat wel... Ik snap wat je bedoelt, maar niet logisch voor de klant..die zijn dom(niet verder vertellen..)..zelfs ik maak er een topic voor aan..aangezien ik het raar gedrag vind..ik dacht even dat het aan mijn webserver lag... Edited April 20, 2013 by vverloop (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 dit is puur hoe je hem hebt ingesteld , zowel de range van de vervoerders alsmede wat je bij de artikelen voor verzender hebt gekozen meld je maar eens aan en bestel dan eens wat , .. is het dan hetzelfde ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vverloop Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 (edited) dit is puur hoe je hem hebt ingesteld , zowel de range van de vervoerders alsmede wat je bij de artikelen voor verzender hebt gekozen meld je maar eens aan en bestel dan eens wat , .. is het dan hetzelfde ? Ik snap wat je bedoelt, zie de screenshots. Ik zal bij "Alle" ook de bedragen van Nederland in moeten voeren. Klopt dit? Dan word standaard de verzendkosten getoond voor Nederland in winkelwagen, maar wanneer je gaat afrekenen en je woont in Belgie, dan worden de verzendkosten hoger doordat het berekend word op je adresgegevens. Het probleem is juist, dat in de winkelwagen word weergegeven: "Gratis verzending". Dat is niet zo, want het word pas later berekend, doordat je je adresgegevens invoert tijdens afrekenen...dus een ililusie dat je geen verzendkosten hoeft te betalen. Wanneer je gaat afrekenen moet je wel ineens de verzendkosten betalen. Is niet netjes tegenover je klanten... Edited April 20, 2013 by vverloop (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Ik snap wat je bedoelt, zie de screenshots. Ik zal bij "Alle" ook de bedragen in moeten voeren. Klopt dit? Nee, dat klopt niet. Met de 'Alle' invulvelden trek je voor iedere prijs/gewichtsklasse en zone de verzendkosten gelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vverloop Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 (edited) Ik snap wat je bedoelt, zie de screenshots. Ik zal bij "Alle" ook de bedragen van Nederland in moeten voeren. Klopt dit? Dan word standaard de verzendkosten getoond voor Nederland in winkelwagen, maar wanneer je gaat afrekenen en je woont in Belgie, dan worden de verzendkosten hoger doordat het berekend word op je adresgegevens. Wanneer ik dat doe, veranderd Belgie verzendkosten automatisch mee. Dus alle verzendkosten worden hetzelfde. Dit is ook geen oplossing. Zie screenshot. Edited April 20, 2013 by vverloop (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vverloop Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 (edited) De oplossing, maar ook een nieuwe feature van Prestashop versie 1.5.x: Dit is een nieuwe feature van Prestashop versie 1.5.x, Prestashop 1.4.x heeft geen Visitor of Guest groepen: De op Groeptoegang voor Vervoerder: Visitor & Guest aanvinken. Fout! Goed! Resultaat! Edited April 20, 2013 by vverloop (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onedirection Posted May 10, 2013 Share Posted May 10, 2013 hallo, Is het al gelukt? indien nog niet, dan denk ik het te weten. Je gaat naar vervoerders optie (zie hieronder). In mijn voorbeeld heb ik PostNL 6,75 euro bij kosten vervoerder. Je kiest de standaard vervoerder die je wilt laten zien tijdens het bestellen. Zodra de klant verder naar een van de laatste stappen van de bestelling gaat, kan de verzendmethode door de klant gekozen worden. Dan ziet de klant hier de werkelijke verzendkosten. Hoop dat je hier iets aan hebt. Shipping Carriers Vervoerder opties Standaard vervoerder: Beste prijs Beste kwaliteit Vienas Gratis afhalen PostNL DHL Servicepoint Kiala Punt Uw standaard vervoerder Sorteer op: Prijs Positie Dit is alleen zichtbaar in de winkel Sorteer op: Oplopend Aflopend Dit is alleen zichtbaar in de winkel Kosten per vervoerder, geografische zone en klassen KostenVervoerder: PostNL DHL Servicepoint Kiala Punt Zone / klasse 0€ naar 10000€ Alle € (ex. btw) Europe 000000 € (ex. btw) North America € (ex. btw) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bopaline ICT Posted May 2, 2017 Share Posted May 2, 2017 Het zit hem in de regel vervoerders en dan instellingen (prestashop 1.7) de standaard vervoerder staat op afhalen (my carrier) als je deze verzet naar post nl of dergelijks werkt het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts