Hiller Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 (edited) Hej Jeg er nød til at lukke min shop og vil derfor blive nød til at gøre mit hovededomæne passivt, men jeg vil gerne kunne komme til min shop ved andet vis feks et sub domæne e.lign. Kan man det?? Edited April 20, 2013 by Hiller (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Hvorfor sætter du ikke bare shoppen under vedligeholdelse?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Det har jeg også gjort, men må ikke bruge mit nuværende domæne, men vil gerne stadig have adgang til shoppen via et sub-domæne måske, jeg er i et kursus forløb hvor vi skal bruge shoppen i en case. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Hvis du ikke må bruge domænet, må du jo heller ikke bruge et subdomæne til det samme domæne, vil jeg da umiddelbart mene. Så jeg tror løsningen er at købe et andet domæne og så flytte shoppen under dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Nej du har i princippet ret, men hvis jeg nu har en mappe der hedder /test og på selve hovededomænet er der en grafik hvor der står at shoppen er lukket. Er der ingen der ser det. Hvis jeg vælger dette, er mit problem løst ved at kopier filerne fra tema mappen over i /test mappen og så slette filerne i temamappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Du kan gøre det på en nemmere måde: Sæt shoppen under Maintenance. Lav en index.html fil hvor du skriver shoppen er lukket og upload den i rodmappen af sitet. Tilføj din IP-adresse i BO så du kan tilgå shoppen alligevel. Så skal du bare tilgå en underside for at kunne se siderne alligevel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 (edited) Jeg har uploadet html filen i roden og det virker også fint hvis jeg skriver /index.html, Hvordan får jeg den til at pege på index.html. Det går vel ikke med en redirect.?? Edited April 18, 2013 by Hiller (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Ok fandt ud af dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Husk lige at rette indlægget til løst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts