Lucif Posted April 16, 2013 Share Posted April 16, 2013 Ik heb de hele webwinkel ingericht, alle honderden producten staan ingevoerd. Tot we zojuist, na een paar dagen hiermee te hebben gewerkt tot de conclusie komen dat we met deze nieuwe webshop ook eindelijk eens met brievenbuspost kunnen werken. Zo'n 10 van de paar honderd producten zijn namelijk geschikt om met brievenbuspost te verzenden! Dus opgewekt maak ik naast Postnl pakketpost nu ook een Postnl brievenbuspost aan. Alleen nu bedenk ik me: hoe in te voeren! Alle honderden producten die er nu in staan hebben nu geen specifieke vervoerder geselecteerd staat dus staat er: Als er geen vervoerder is geselecteerd, kunnen alle vervoerders worden gebruikt om dit product te verzenden. Dus nu zou alles met brievenbuspost te verzenden zijn.. Nu dacht ik dan maak ik elk product die met brievenbuspost kan gewoon 30kg, want bij alle andere producten staat alles op 0. Dus nu heb ik Postnl pakketpost 0-30kg en Postnl brievenbus post 30-1000kg. En ik heb de brievenbuspost op facturering: volgens totaal gewicht gezet. Zodat de verzendkosten die je invoert op gewicht zijn. Maar nu kan ik alsnog (met alleen producten die 0kg zijn in de winkelwagen) de brievenbuspost selecteren, terwijl er geen brievenbuspost producten in zit (en ook al zat ie er, dan mocht het nog niet). Wat zie ik over het hoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frevab Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Ik heb ook veel producten die bij geringe aantallen door de brievenbus passen maar bij meerder stuks niet meer en dan als pakketpost verzondnen moeten worden. Aan de andere kant heb ik producten die qua gewicht zo laag zijn dat ze als briefpist verzonden kunnen worden maar ze zijn qua omvang weer te groot. Ik heb daar een module voor gevonden waar je bij ieder product kunt aangeven of het uitgangspunt briefpost of pakketpost is. Als het pakketpost is verekend hij gelijk het pakketpost tarief wat ik bij vervoerder "PostNL pakketpost" of vervoerder "GLS o.i.d. Staat er bij het product dat het briefpost is dan berekend hij op basis van het aangegeven gewicht het briefpost tarief. Ik heb dan bij "PostNL brievenbus" aangegeven dat bij tot 500gram kan gaan en daarboven alleen uit een andere vervoerder kan kiezen. Door te spelen met bij het product aangegeven gewicht kan je bepalen hoeveel stuks van een product nog door de brievenbus passen. Deze module gebruik ik nu sinds afgelopen januari en het bevalt mij uitstekend. Hoe is van oorsprong gemaakt om voor bepaalde producten toe te wijzen aan bepaalde groepen vervoerders (bv etenswaren wat per koeltransport moeten en andere producten met een ander type vervoerder. Module heet "stiffcarriercateg" en van oorsprong franstalig maar via de backoffice te vertalen of het bijgesloten nl.php bestand in de map van de module zetten. nl.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucif Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Dankjewel! Ik ga er eens mee aan de slag! Moet ik alleen bij elk product nu apart aangeven of het brievenbuspost of pakketpost is? Liefst heb ik alleen de paar brievenbuspost producten die ik aan moet passen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frevab Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 ja volgens mij wel. Je kan geen default-waarde instellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimfid Posted July 9, 2013 Share Posted July 9, 2013 Als het nog speelt bij je kan je ook bij de c.a. 10 producten handmatig de vervoerder aangeven. Product>artikel>verzending Geef daar je gewenste verzendoptie aan voor het artikel. Gebruik het zelf niet en kan je niet zeggen wat voor een invloed het heeft als er artikelen bij besteld worden die wel met pakketpost verzonden gaan worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted July 10, 2013 Share Posted July 10, 2013 Of kijk op http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/256347-modulepostnl-verzendkosten My $0.02 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PascalVG Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 Lucif, had je de 'Out-of-range-behavior" op "Disable carrier" gezet? (Shipping->Carriers en edit elke carrier.) Mijn €0.02 pascal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts