rmadsen80 Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 (edited) Hej.Hvordan laver man en Rabatkupon i PS 1.5.3? Edited December 12, 2013 by rmadsen80 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 >Prisregler>Prisregler for katalog> Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Jeg ville gerne lave en, til en bestemt kunde, som fx. havde købt et gavekort på 100 kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Det kommer an på hvad du forstår ved rabatkuponer, men generelt er det nok for besværligt at bruge "Prisregler for katalog". I PS 1.5.3 er der mulighed for både at udstede og behandle generelle værdikuponer (Vochers), eller at opbygge et kundeloyalitetsprogram. Modulet til det sidste hedder "Kundeloyalitet og belønninger", og er inkluderet som std. i 1.5.3 Her kan man definere hvordan rabatterne udløses, f.eks. i form af points, og samtidig definere hvordan points bliver til rabatkroner, Systemet holder selv styr på points, og fjerner dem igen hvis en ordre slettes. Eneste mangel er, at man kan bruge points inden fortrydelsesretsperioden på shoppen er udløbet. Jeg er interesseret i at høre, om nogen har efteringer (gode / dårlige) med dette modul (ikke om det virker, for det gør det, men mere om kunderne forstår hvad der foregår). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Som man spørger, får man svar. Du var ikke særlig præcis i dit spørgsmål. Derfor mit upræcise svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Det er værdikuponer (Vochers) funktionen jeg ikke ved hvor er. og som jeg gerna ville have mulighedden for at kunne bruge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Vocher funktionen ligger i prisregler for Kassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Prisregler --> Regler for kurv Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Super nu har jeg fået det til af virke. Men hvordan bruger kunden den så, jeg kan ikke se nogle steder, hvor det er muligt af skrive den "rabat kode" kunden har fået Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Der kommer et "Rabatkuponkode" felt frem ved checkout, men kun hvis der er en (eller flere) brugbare vochers for den pågældende kunde. Dette er faktisk smart og sindsygt usmart. PS 1.5.3 skelner nemlig ikke imellem typen af vochers i kurven. Laver man en "vocher" uden kode, og lader den gælde f.eks. gratis fragt i en periode, så dukker der (desværre) et Rabatkuponfelt op (selv om der altså ikke er nogen rabatkupon at bruge). Det er der vist en udvikler der bør rette på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Tak for hjælpen. Den dukkede rigtig nok under resume. Det er bare lidt øv, af den springer over, hvis kunden trykker "Til kassen" så kommer der ingen mulighed for af skriver en kode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 (edited) Bruger du one-page-checkout? Når jeg klikker på "Til Kassen" får jeg altid kodefeltet med (hvis kunden kan bruge det). Men jeg bruger også 3 phase checkout. Jeg har egentlig ikke tænkt nærmere over hvad der er smartest one page eller multi page checkout. Du kan prøve det: http://shop.cremebrulee.dk Der er gratis fragt frem til 11. maj på denne shop, lavet som en vocher, så rabatkupon kodefeltet kommer frem her. Edited May 1, 2013 by TorbenRune (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Ja din shop virker bedre. Men hvor og hvordan min er satop kan jeg så ikke huske. Men den hopper direkte til login. http://fingersnild.dk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Chek at du har aktiveret gæstekøb Præferencer -> Ordrer Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Det giver desværre ingen ande forskeld, end gæster må handle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TorbenЯune Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Hvis jeg forstår dig ret, at hopper din shop direkte til login, når du klikke på Kurv / Kasse. Det mener jeg kun sker, hvis du skal være registreret før du handler. Der må i det tilfælde være noget galt med din installation. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rmadsen80 Posted May 3, 2013 Author Share Posted May 3, 2013 Jeg har prøvet af slå Ajax funktionen fra i kurv modlet fra og så hopper den til resume siden, når jeg trykker på "Kasse" Det ser ikke helt så godt ud på den måde, men det virker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts