Jump to content

Opgradere fra 1.3.6.0 - 1.5

Richard Østergaard

Recommended Posts

Hej Prestashoppere..

Jeg er pt. igang med at få en programmør og designer til at lave et helt nyt layout..

Han har lavet det til 1.5 versionen..

Mit problem er at jeg har en gammel version (1.3.6.0)......

Hvad skal jeg gøre i denne situation? Skal jeg opgraderer til den nye version LIGE INDEN jeg implementerer det nye theme?

Jeg har f.eks. købt et betalingsmodul igennem her ( one page checkout ) - vil det stadig fungerer?

Jeg er lost :( Min side kører fremragende og har flere ordre, så jeg vil være ked af hvis der skete et "fuck up"...

Håber nogle kan hjælpe : -)

Hej Richard,

Det eneste råd jeg kan komme med er: lad være med at opgradere!!

Da jeg skulle lave min shop (www.lowcarbshoppen.dk) startede jeg med 1.5 og der var problemer med ALT! Lige meget hvilket modul jeg installerede, ligemeget hvilke indstillinger jeg justerede - så var der fejl med stort set det hele. Jeg ved ikke om jeg har været uheldig, men jeg tror at 1.5 er fyldt med bugs.

Jeg startede HELT forfra med 1.4.8.2 og der kører perfekt - ingen problemer overhovedet.

Og ang. dit OPC modul - nej det vil ikke virke med 1.5, så ville du skulle købe et nyt.

Men håber ikke du opgraderer til 1.5, vil ikke ønske for dig at du oplever alt det bøvl som jeg gjorde :)

Edited by colorrush (see edit history)

En mulighed er også at opgradere til version 1.4.10 - det bør der ikke være nogen problemer med. Med mindre der er funktionalitet i version 1.5 du skal bruge? Jeg er ikke længere så negativ overfor version 1.5, men det går meget nemmere, når det er en ny installation end hvis det er en opgradering. Ved at opgradere til version 1.4.10 vil shoppen få en bedre performance, og den vil i princippet kunne auto-opgraderes senere. Der kommer jævnligt nye udgaver af opgraderingsmodulet, så de må jo finde nogle fejl undervejs.

Da jeg skulle lave min shop (www.lowcarbshoppen.dk) startede jeg med 1.5 og der var problemer med ALT! Lige meget hvilket modul jeg installerede, ligemeget hvilke indstillinger jeg justerede - så var der fejl med stort set det hele. Jeg ved ikke om jeg har været uheldig, men jeg tror at 1.5 er fyldt med bugs.

Det kan jeg slet IKKE nikke genkendende til. Synes faktisk at 1.5.3.1 kører lige så stabilt hos mig som 1.4.9.

De første versioner af 1.5 var noget skidt. Og ofte skyldes de problemer der skrives om her i forum også at der er gået noget galt i folks installationer og opgraderinger. De sidste to shops jeg har sat op var i version 1.5.3.1 - der var problemer med check out (den indbyggede version), men i begge shops ville ejerne også gerne have den købte OPC, og det løste så problemerne.

Jeg hylder dog også stadig princippet om ikke at opgradere, for opgraderingens skyld, hvis man har en velfungerende shop, der opfylder ens behov.

Det kan jeg slet IKKE nikke genkendende til. Synes faktisk at 1.5.3.1 kører lige så stabilt hos mig som 1.4.9.

Det var som sådan også stabilt som standard, men jeg havde problemer med stort set alle moduler jeg installerede. Canin's OPC modul, Prestadesign's OPC modul, Quickpay modul, osv. Der var noget galt hver gang. Nogle ting var udover min egen evne til at rette, og selv Peter (canin opc modulet) kunne ikke løse alle problemerne.

Siden jeg skiftede til 1.4 er alt gået meget mere smertefrit. Det er bare mine oplevelser :)

Okay der kom da lidt forskellige ting at forholde sig til :)

Min designer er ikke skarp til programmering, men design..

Derfor er der selvfølgelig lidt spørgsmål til det..

Han siger han har lavet design til version 1.5 - vil den være til at bruge hvis man vælger 1.4.10 ?

Og vil det købte OPC modul så stadig virke, eller er der allerede OPC modul i denne version?