PeerHolm Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 (edited) Jeg har 5 muligheder for levering/fragt: afhentning, brev, pakke, Europa og udenfor Europa. De sidste 2 muligheder virker efter hensigten, så langt så godt. Men de 3 første muligheder skal kun være muligt for danske kunder, så hvordan gør man det? Problemet er at europæiske kunder også kan vælge "brev eller pakke" og derfor betaler for lidt i fragt. Jeg har prøvet at oprette en ny zone "Denmark" og lade den være gældende for disse fragt muligheder, men det betyder at danske kunder kun kan vælge "Europa" med for høj fragt som resultat. Afhentning, brev og pakke er slet ikke synlige muligheder. Hvordan har andre løst dette problem? Version 1.4.6.2 Edited March 24, 2013 by PeerHolm (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Det kan løses, så du må mangle noget i din opsætning. Jeg ville også lave en zone der hedder Danmark, men spørgsmålet er jo så, om du har konfigureret den rigtig. Vi er nok nødt til at se nogle skærmdumps for at kunne hjælpe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Zonen "Danmark" er oprettet som det ses på billede. Derefter vil jeg ændre de 3 levering/fragt muligheder så de ikke refererer til "Europa" men til "Danmark" Men så knækker filmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Hvad sker der, hvis du sætter "Beregning af forsendelse" til Standard opførsel? Jeg kan ikke huske alle disse indstillinger i hovedet, jeg sætter det altid blot op uden at tænke over, hvad jeg laver Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Hvis jeg ændrer til "standard" er afhentning stadig ikke mulig, desværre. Hvis jeg ændrer Danmark under "lande" til zonen "Danmark" forsvinder alle muligheder for levering... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Det ville ellers være mit næste bud - altså at landet Danmark er tilknyttet zonen Danmark, ellers virker det nemlig heller ikke. Det er ret svært at hjælpe uden at se alle dine indstillinger. Hvis du giver mig adgang til dit BO vil jeg gerne kaste et hurtigt blik på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 PM sendt, og tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 (edited) Under lande og Danmark stod var zonen Europa. Rette til Danmark. Edited March 24, 2013 by Prestafan1234 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Tak for hjælpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts