newflash Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Beste, Ik bied in een online shop met prestashop hosting en domein registratie aan. Heb de shop helemaal op zijn poten gekregen. Als de klant een bestelling doe dan is er altijd een levering en verzendingskosten bij, dit is dus niet nodig bij mij. Hoe krijg ik dit uitgeschakeld? Met Vriendelijke Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaSilvio Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Ik vindt dit ook een zeer interessante vraag. Ik probeer te kijken als PrestaShop geschikt is voor mijn verhuur bedrijf waar alleen spullen kunnen worden besteld en afgehaald. Bedoeling is dat klanten hun winkelmandje vullen en gelijk zien wat de kosten zijn en dit vervolgens bij mij komt via email. Dan check ik vervolgens voor beschikbaarheid en kom daar weer via email bij de klant op terug. Misschien dat iemand hier reeds ervaring mee heeft? En mij misschien de goede kant kan opduwen? Bij voorbaat bedankt... Silvio Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydotpoint Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Ok, ik heb/had eigenlijk ook dezelfde vraag! is het mogelijk om aan een produkt een kenmerk toe te voegen dat deze dienstverlenend is zodat de verzend kosten worden overgeslagen? het verwijderen van {include file="$tpl_dir./order-carrier.tpl"} in ../shop/themes/default/order-opc.tpl werkt niet ik blijf verzend kosten zien en krijg een melding" Er is 1 fout Er zijn geen vervoerders die leveren op het adres dat je hebt gekozen. om de tekst uit het scherm van de order_step te krijgen heb ik (de gele stappen boven in) ../shop/themes/default/order-steps.tpl regel 65 tot 73 verwijderd dit dus: <li class="{if $current_step=='shipping'}step_current{else}{if $current_step=='payment'}step_done{else}step_todo{/if}{/if}"> {if $current_step=='payment'} <a href="{$link->getPageLink('order', true, NULL, "{$smarty.capture.url_back}&step=2&multi-shipping={$multi_shipping}")}"> 4. {l s='Shipping'} </a> {else} <span>4. {l s='Shipping'}</span> {/if} </li> hierdoor is de tekst weg maar de stap shipping wordt wel getoond vervolgens heb ik gekeken in : Cart.php en dit gevonden // no shipping cost if is a cart with only virtuals products $virtual = $this->isVirtualCart(); if ($virtual && $type == Cart::ONLY_SHIPPING) return 0; nu blijft de vraag hoe zet ik een product in "virtual" om blijkbaar kan dat in de administratie van presta Catalog Products informatie en het product type op Virtueel product (diensten, boekingen en downloadbare producten) te zetten. maar dan heb ik een nieuw probleem, ik kan geen product combinatie's meer maken met een virtueel product . en blijft hij de tussenstap vervoerder tonen. wat is hier de oplossing voor ? Marius Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Ik loop tegen hetzelfde aan en zal binnenkort eens uitpluizen of dit met wat overrides te fixen is Link to comment Share on other sites More sharing options...
mydotpoint Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 (edited) Dit is misschien een tussen oplossing voor mensen die ALLEEN "diensten" aanbieden! doe NIET wat ik heb gedaan hierboven ook niet het product omzetten naar een virtueel product. maak een vervoerder aan maar dan met je eigen bedrijfsnaam en zet alle kosten op 0. Dan hernoem alles met "afleveradres" naar "Contract adres" in de vertaler en "Verzending" naar bijvoorbeeld "Administratie kosten", doe dit ook in de e-mail en de .pdf bestanden het is even wat werk maar dan heb je ook wat. De grap hiervan is dat je de instellingen van transport kosten nu administratie kosten kan maken en meerdere vervoerders(administratie kosten) aan kan maken met verschillende prijzen en deze aan je product kan toevoegen (als dit nodig is). als je wil weten hoe het er uit ziet kijk op www.mydotpoint.com het enige wat jammer is dat je geen combinatie kan doen met producten die wel een afleveradres hebben. laat mij weten of dit een oplossing is voor jullie. grt Marius Edited March 23, 2013 by mydotpoint (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts