Alexanderleo Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Hej Jeg er ved at lave en shop på domæne1. Jeg vælger dog at købe et nyt domæne, da jeg fik en ny idé omkring navnet. Så nu hedder det domæne2. Hvordan får jeg så de indstillinger jeg har lavet på shoppen over på den nye shop? Jeg skal jo ikke til at flytte shoppen osv. da jeg har fået nyt domæne. Jeg mangler faktisk bare alle de ting jeg har lavet af ændringer på siden. Er der nogle mapper jeg bare skal kopiere over på mi nye server via FTP? Hilsen Alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Forstår ikke hvorfor du ikke bare kan kopiere shoppen over på det nye domæne og ændre navnet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexanderleo Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 (edited) Så jeg kopierer bare alle prestashopfilerne fra min FTP-server til den nye server? Ikke noget med database osv.? Edited March 13, 2013 by Pronavilla (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Jeps... Gætter på at domænerne og databasen ligger på det samme webhotel? I så fald er det ikke nødvendigt at gøre noget ved databasen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexanderleo Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Ja det er samme webhotel. Så det eneste jeg skal gøre er at flytte prestashop filerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 (edited) Ja og husk endeligt at slette filerne fra det gamle domæne, så du ikke ender ud i noget duplicate content. Edited March 13, 2013 by Napz (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexanderleo Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Har lige installeret prestashop versionen på ny på min nye server. Så jeg sletter bare det hele så det er ved det normale, og overfører så prestashopfilerne til min nye shop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Du skal ikke installere, men _flytte_ filerne - som du også selv skriver i indlæg #3 Ellers får du jo ikke alle dine ændringer med. Altså: Download alle shoppens filer til din computer og upload dem derefter i den nye mappe, der er lavet til dit nye domæne (som du sikkert har lavet som addon eller lign. på dit webhotel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts