javamobiletech Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Hej alle Uanset hvad jeg gør - kan jeg kun "scope" / læse en smarty variable i samme template ??? Har prøvet global, root, include template etc. etc. Problemet er der, når jeg bruger "assign vars" inde i templaten - ikke i PHP filen... Virker fint, men kun i samme template fil: A global variable is seen by all templates. {assign var=foo value="bar" scope="global"} Har ingen idé om hvorfor fx. en Smarty variable sat i header.tpl ikke kan læses af product.tpl Heeelp please Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlsen Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 Hej javamobiletech, Har du fundet en løsning på problemet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlsen Posted May 15, 2013 Share Posted May 15, 2013 (edited) Hej igen, Dette gælder Prestashop 1.5: Åben FrontController.php i controller mappen (override/classes/controller/) Indsæt dette public function process() { $this->context->smarty->assign(array('foo' => 'bar')); } De steder hvor FrontController bruges kan du nu outputte bar blot ved at skrive {$foo} Såfremt der findes en bedre/smartere måde at lave en global variabel på, så vil jeg meget gerne vide hvordan. Edited May 15, 2013 by Carlsen (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted May 15, 2013 Author Share Posted May 15, 2013 Hej Carlsen Løste det med Jquery...MEN i mangel af bedre / nemmere Mener jeg fik det til at virke, men på en grim måde ved at ændre i smarty configs... Har lige testet din løsning - nemt og virker perfekt... Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
elund Posted May 21, 2013 Share Posted May 21, 2013 Hej Carlsen Tak for tippet. Det var faktisk lige hvad jeg også stod og skulle bruge :-) Jeg fandt samtidig ud af, at hvis man skal bruge smarty variablen i en php-fil i stedet for en tpl-fil, så skal man bare gøre sådan her: global $smarty; $foo = $smarty->getTemplateVars('foo'); Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts