Alexanderleo Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Halløj :-) Hvilken 1.5 version viker bedst? Her tænker jeg på hvilken version der har mindst bugs, og hvad er de store forskelle på de forkellige versioner i 1.5 serien? Og hvor er de jeg skal ligge installationsfilerne henne via FTP? På min anden webshop ligger jeg dem under mappen med mit domæne navn. Men så er det at man kan kan tilgå den ved at gå ind på "mitdomæne.dk/shop", da jeg ændrede prestashopmappen til shop. Skal den bare ligges ved siden af domænemappen, og så vil den få mitdomæne.dk/index? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Den er svær den der........... men skal man give et svar så er det nok v. 1.5.2 der har mindst fejl (hvis man kan bruge ordet "mindst"). Der er ingen forskel (stort set) på den enkelte versioner 1.5.x.x så det er ikke her din bekymring skal ligge. Jeg vil tilråde dig at at INDEN du installerer så bør du for din egen skyld nærmest "støvsuge" hele dette forum incl. den engelske for at finde alle relevante oplysninger der er beskrevet som - bugs. Du vil så efter din installation kun starte fra en ende af og rette shoppen til. jeg beskriver dette da du skal være klar over at flere af de fejl/bugs som er beskrevet nødvendigvis IKKE viser sig med det samme men nærmest dukker op som trold af en æske. Hvorfor det er sådan er der ingen der ved - men sådan er det bare. Som sagt - find oplysningerne, og ret dem. Et andet godt råd som adskillige gange er givet i dette forum er - køb dig et "rigtigt" betalings-modul - det garanterer jeg du aldrig vil fortryde og det i sig selv vil rette op på flere små "dumme" fejl som v. 1.5.x.x kan vise sig at have. Bare min mening. Mvh Bjarne www.pifosmykker.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Den bedste 1.5 version er 1.4.9.0. Ment som en joke :-) Den er der ingen problemer med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Nu har jeg arbejdet en del med 1.5.3.x og jeg har endnu ikke fundet nogen bugs af betydning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexanderleo Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Hvordan er updates nu på området. Skal man stadigvæk bruge 1.4.9 eller kan man godt begynde at bruge 1.5 versionen uden betydelige bugs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Til en ny installation (altså ikke en opgradering), er det nu min erfaring, at PS version 1.5.4.1. virker fortrinligt. Jeg har de seneste uger installeret 3-4 nye shops i denne version, og jeg er ikke stødt på grelle fejl. Version 1.5.2. er bestemt ikke fejlfri, så vidt jeg husker, blev der indenfor få uger rettet over 100 bugs med version 1.5.3, som så havde andre (nye) fejl. Men den indbyggede One Page Checkout lader stadig meget tilbage at ønske, så jeg mener stadig at Canins OPC modul er penge givet rigtig godt ud. Vedr. forskelle i versionerne kan du tjekke changelogs, som PrestaShop lægger ud for hver ny version - det er alt for omstændigt at skrive dem her. Hvis du har et andet domæne til shoppen, skal du oprette et addon domain til dette hos din host (og terminologien afhænger helt af host, så uden at vide, hvem din host er, kan jeg ikke komme nærmere ind på det). Filerne skal så placeres i mappen til dit addon domain. Som oftest opretter man selv denne mappe. F.eks. har du http://mitdomain.dk som ligger i en mappe der hedder public_html. Her opretter du så en ny mappe med navnet mitnyedomain og her installerer du shoppen. Dvs. at du som oftest i rodmappen af public_html har alle "hovedshoppens" filer og herunder en ny mappe med nyt domæne til den nye shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts