Kenn Bo Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Hej Kloge folk Jeg har et problem med valg i et specifik produkt Problemet er at der er 50 valgmuligheder ( fra 1 - 50) men systemet vælger altid 50 - og det er problemet fordi der kun er en varen tilknyttet hvert nummer. Og når nummeret er "købt" så kan den ikke købes igen ! Forklaring er nok lidt svært med her er et link til "problemet": http://www.scandi-tr...oduct&id_lang=7 Hvordan pokke rløses det problem - eller rettere hvad har jeg gjort forkert ? Håber virkelig der ernogender kan gennemskue problemet og give et svar ! Tak på forhånd ! Mvh Kenn Bo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 Hos mig starter den nu op med vare nummer 1... Men du kan jo vælge at oprette en vare som hedder VÆLG, sætte den som standard vare, med 0 (nul) i antal. Men... Har du overvejet at investere i attribut wizard pro, Det giver dig utallige muligheder for at konfigurere dine varianter. Det du har lagt op til der, holder altså ikke en meter ;-) Ja, det kan godt være, at du synes at den er lidt dyr, men den er pengene værd. Deres nyeste feature med layered images er helt fantastisk. Check den ud. Den kommer MEGET snart på visse produkter på Miras Dukketøj. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenn Bo Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Ja valget fungere - indtil man skriver en str og gemmer det - så smutter den ned på nummer 50 ! Skal lige overveje det link du sendte - den fungere i version 1.5.3 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 4, 2013 Share Posted March 4, 2013 (edited) OK, det prøvede jeg så lige, men gik død. Det der er ikke særligt brugervenligt. Brug de 150$, og bliv en glad webshop ejer Du kan jo kikke på nogle at facileterne på Miras Dukketøj. Den nyeste feature med layered images er endnu ikke klar. Denne her er en af dem, som vil blive lavet om til brug af layered images. Her vil billedet blive ændret, afhængig af, hvad der vælges af inderstof og yderstof. Edited March 4, 2013 by Guest (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenn Bo Posted March 4, 2013 Author Share Posted March 4, 2013 Jeg har stadigvæk mine tvivl med den modul ! konceptet er jo netop at der kun skal være 1 vare med nummeret (eks. 23) men at kunden skal kunne vælge størrelse også ! Så en kunde vælger nr 23 i str. large en anden kunde kan så ikke vælge nr 23 i nogen som helst størrelse - men kan godt vælge 22 i str large !! Det syntes jeg ikke rigtig det uddybe i modulet Ja jeg er af den skeptiske type men vil godt ofre pengene hvis den kan udfylde mit behov men ellers ikke ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 (edited) Hej Kenn Bo Er et eller andet helt galt med ALLE dine varianter - de burde blive tilføjet i adresselinjen ! Lige testet i mine 3 versioner: Presta 1.5.0.17 Presta 1.5.2.0 Presta 1.5.3.1 ALLE tilføjer kundens valg i adresselinjen - og det er ret cool: hvis man klikker på linket inden fra kurven eller fra email ordren, vil man se varen + de valg man har foretaget, da man købte varen. I din shop, hvis man klikker på varianten i kurven - vælger den bare sidste af radioboksene ! Burde stå URL + #/farve-rød/nummer-42 i din adresselinje ! - din shop har kun URL + #/-/- Tror bare du har en uheldig version m.h.t. varianter Edited March 8, 2013 by javamobiletech (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenn Bo Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 Okay ! Det vil sige at jeg skal installere en ny presta shop ? eller kan jeg fixe det på en eller anden måde ? Jeg er slet ikke en nørd til prestashop, så jeg vil gerne lære ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted March 8, 2013 Share Posted March 8, 2013 Hej Kenn Jeg har ikke Presta 1.5.3, så jeg kan ikke være 100% sikker på det er problemet, men det virker i de 3 andre versioner... Opdaterede en shop fra 1.5.0.17 til den nye 1.5.3.1 - hold da op, kostede virkelig en del timer... - men du har en standard shop, så det glider nok lettere Har en 1.5.2.0 shop med flere 1000 varianter på een vare, kører awesome... Iøvrigt, tror du er mega heldig - ser ud til der er kommet styr på æøå ÆØÅ i varianter i den nye 1.5.3.1 - tog mig RIGTIG mange timer at omprogrammere admin i 1.5.2.0 1-click upgrade modulet virkede fint for mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Hej Kenn Hvilken Presta version har du ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenn Bo Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Hej Det er version 1.5.3.1 - og jeg har ALDRIG rodet med Prestashop før !! Så jeg kender ikke tidligere versioner ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Så SKAL det virke - sikker på du ikke har specialtegn inde i "egenskaber og værdier" ??? - bruger du variant generatoren ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Har lige genskabt lignende vare - virker - og URL i adresselinjen viser valget... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenn Bo Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Ja jeg bruger variant generator ! Kan det være noget med æåø at gøre ? Har lige tjekket - der er ingen special tegn brugt nogen steder ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
javamobiletech Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 1.5.2.0 lavede lige nøjagtigt den støj, indtil jeg selv URL encoded alle æøå ÆØÅ i backend - men ser ud til det er fikset perfekt i 1.5.3.1 - står "#/farve-rod/storrelser-04" i min adresselinje og den rigtige variant er valgt, hvis jeg klikker på linket i kurven Jeg har testet med aktiv lagerstyring også - 1stk pr variant og "required" tekstfelt - fuldstændig som din + det er en clean standardshop Prøv at lav varen een gang til med 10 størrelser...eller check om der er sneget sig et specialtegn ind i databasen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts