Tahnee Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Hallo, Ik ben bezig om mijn webwinkel te vullen met producten maar het gebruik van mijn schijfruimte schiet echt omhoog. Ik heb al mijn productafbeeldingen verkleind naar ong. 50kb per afbeelding voordat ik ze upload. Maar wanneer ik een product upload met gemiddeld drie afbeeldingen komt er flink wat MB's aan schijfruimte bij. Wat ik kan zien is dat de meeste Mb's worden verbruikt in mijn public_html/img map en als ik ze open zijn dat inderdaad mijn productafbeeldingen maar die heb ik geupload zo klein als 50kb en staan er ineens als een paar Mb. Mijn hosting schijfruimte heb ik pas geüpgrade naar 450MB. Blijven upgraden is leuk voor mijn webhoster maar daar is het probleem denk ik niet mee opgelost. Hebben jullie hier ervaring mee of enig idee hoe dit kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maconl Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 hoi , zal ik even na moeten kijken , normaal worden de foto's wel iets aangepast ,, ik weet niet bij welk hosting bedrijf je bent ,, je hebt bedrijven die wel iets meer aanbieden dan 450 mb en evengoed betaalbaar ,, 450 mb is wel een leuk begin maar als je een webshop opzet , maar als je heel wat artikelen in je shop kwijt wilt en je hebt e rook nog heel wat foto's in staan dan ben je zo door de 450 mb heen ,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tahnee Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Hi, Thanks voor je hulp. Ik zit nu bij goedkopewebhoster.nl voor €1.99 pm voor 450 MB. Ik heb straks totaal denk ik 500 producten, maar nu staan er nog maar 80 op en zit ik al aan de 450MB. Maar wat ik vreemd vind is dat foto's ineens als een paar MB op de server staan terwijl ik ze zo niet heb geüpload. Mijn hoster zegt dat de foto's misschien als origineel op worden geslagen ook al zijn ze verkleind. Enig idee hoe dat kan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 En wat voor extensie hebben de afbeeldingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tahnee Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Hoi Frens, Het zijn allemaal JPG bestanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Hallo, Ik ben bezig om mijn webwinkel te vullen met producten maar het gebruik van mijn schijfruimte schiet echt omhoog. Ik heb al mijn productafbeeldingen verkleind naar ong. 50kb per afbeelding voordat ik ze upload. Maar wanneer ik een product upload met gemiddeld drie afbeeldingen komt er flink wat MB's aan schijfruimte bij. Wat ik kan zien is dat de meeste Mb's worden verbruikt in mijn public_html/img map en als ik ze open zijn dat inderdaad mijn productafbeeldingen maar die heb ik geupload zo klein als 50kb en staan er ineens als een paar Mb. Mijn hosting schijfruimte heb ik pas geüpgrade naar 450MB. Blijven upgraden is leuk voor mijn webhoster maar daar is het probleem denk ik niet mee opgelost. Hebben jullie hier ervaring mee of enig idee hoe dit kan? Bij het uploaden van de afbeeldingen worden ALLE afbeeldingen sowieso geresized. Dit word gedaan met behulp van GDLibrary die lang niet altijd compressie toepast. Als je versie 1.5 van Prestashop gebruikt, controleer dan onder Preferences(Voorkeuren)->Images(Afbeeldingen) de kwaliteitsinstellingen van JPEG en/of PNG afbeeldingen. Hoe lager de kwaliteitsinstellingen, hoe groter de compressie en dus hoe kleiner de bestandsgrootte van de afbeeldingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts