roepie Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 (edited) Hallo, Ik heb een wazig probleem waar ik niet uitkom. Bij Voorkeuren-Winkelcontactinformatie kun je een algemeen e-mail adres invoeren. Dit is het winkel e-mail adres dat getoond wordt in de e-mail berichten naar klanten. Hier heb ik bij installatie mijn prive e-mail ingevuld (zeg even [email protected]) Nu wil ik dat wijzigen naar mij webwinkel mail ([email protected]) Als ik op Bewaren klik, dan verschijnt de melding dat het bijwerken geslaagd is. Echter, als ik later weer terug ga naar dit scherm, dan heeft Prestashop gewoon weer mijn oude (prive) e-mail adres ingevuld. Klanten krijgen dan ook van dat adres de e-mail berichten. Via het Engelstalige forum wel e.e.a. gevonden (o.a. aanpassen e-mail adres onder beheer- medewerkers maar daar staat het goed) maar nog geen concrete oplossing gevonden. Ik gebruik Prestashop 1.5.3.1 Iemand een idee? Alvast bedankt! Edited March 8, 2013 by roepie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Heb je het e-mailadres gewijzigd in Voorkeuren(Preferences) -> Winkelcontactinformatie(Store Contacts) of in Klanten(Customers) ->Contactpersonen(Contacts)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roepie Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Hoi. In Klanten(Customers) ->Contactpersonen(Contacts) staat alles op @webwinkel dus daar staat het goed. Ik probeer in Voorkeuren(Preferences) -> Winkelcontactinformatie(Store Contacts) het domein van @prive naar @webwinkel te zetten en daar wijzigt het domein steeds weer in @prive na een save. Zou het misschien met de instellingen bij mijn hosting partij te maken kunnen hebben? Ik neem tenminste aan dat de e-mail berichten vanaf daar verstuurd worden naar klanten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roepie Posted March 8, 2013 Author Share Posted March 8, 2013 (edited) Met een omweggetje gevonden. In de database gezocht naar de @prive domeinnaam en in een tabel met Shop Info de waarde gewijzigd naar het @webwinkel domein. Edited March 8, 2013 by roepie (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ipcdenbosch Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Met een omweggetje gevonden. In de database gezocht naar de @prive domeinnaam en in een tabel met Shop Info de waarde gewijzigd naar het @webwinkel domein. welke tabel was dat? Ik heb hetzelfde probleem namelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 welke tabel was dat? Ik heb hetzelfde probleem namelijk [prefix]shop_url Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotterdam Posted May 24, 2013 Share Posted May 24, 2013 Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit aanpas. Ik ziet namelijk met precies het zelfde probleem, ik kan alleen deze tabel niet vinden :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik dit aanpas. Ik ziet namelijk met precies het zelfde probleem, ik kan alleen deze tabel niet vinden :-( Je kunt de tabel ps_shop_url in de database niet vinden? dan heb je volgens mij nog een groter probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotterdam Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 (edited) Ja, alles werkt wel! Ik weet alleen niet in welke map op server ik deze ps_shop_url moet zoeken. Kan ik deze vinden in Public HTML, Theme, Module etc.. Edited June 4, 2013 by Ivoschenk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[email protected] Posted October 27, 2013 Share Posted October 27, 2013 Kan iemand mij in stappen uitleggen hoe ik het precies verandere. Het lukt mij niet. You tube film in het engels of nederlands zou helemaal top zijn. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts