Jump to content

Hjælp Til Opdatering Søges

ByRosenfeldt

Recommended Posts

Hvis du med "nuværende version" mener 1.5.3.1, så er de absolut ikke kompatible.

Auto upgrader kan opgradere til 1.4.9.0. Det kan jeg kun anbefale.

Der er kommet en 1.4.10.0, men om auto upgrader kan opgradere til den, ved jeg ikke.

1.5.3.1 har fortsat mange fejl, så hold dig fra den indtil videre.

Enig mht. langt det meste af Perthos indlæg.

Men auto-upgrade virker ikke for alle shops (og man skal køre 1.4.9 før man kan auto-opgradere til en version 1.5.x). Sommetider er man nødt til at lave en manuel opgradering - og under alle omstændigheder skal man vide, hvad man laver, før man kaster sig ud i at opgradere (så man f.eks. har mulighed for at rulle tilbage igen og ikke blindt stoler på PrestaShops backup osv.)

Tendensen på forum ser dog desværre ud til at være, at man opgraderer først - og allerhelst i ens liveshop selvfølgelig, så alt salg går i stå, fordi intet virker. og i panik spørger om hjælp bagefter, når shoppen ikke virker....

En auto-upgrade der kører efter bogen kan nok laves på ½-1 time (med ordentlig backup af alt inden man går i gang). En auto-upgrade der ikke virker kan tage 6-8 timer eller mere, er min erfaring baseret på min egen shop og et par kunder der ønskede opgradering alle version 1.4.x. Meget afhænger af, hvor tilpasset shoppen er, hvilke moduler der bruges samt shoppens theme.