Jump to content

Foutmelding Bij Het Opslaan Van Een Product

jimb

Recommended Posts

Wanneer ik een bestaand product wil opslaan of een nieuw product wil toevoegen (simpelweg; als ik op "opslaan" klik) krijg ik de volgende foutmelding:

close.png

Fout opgetreden tijdens het bijwerken van het object. product ()

De ruim 500 producten zijn geimporteerd vanaf een osCommerce webwinkel. Het migreren verliep niet zonder problemen maar uiteindelijk had ik wel de boel aan de praat gekregen.

De producten zijn zichtbaar in zowel de BO als FO.

Ik vermoed dat er iets bij het migreren niet goed is gegaan; wellicht mist er een db-veld o.i.d.?

Afbeeldingen toevoegen aan producten lukt overigens Wel.

Ik draai:

- Prestashop versie 1.5.2

- PHP 5.3.3

- MySQL 5.0.95

Alles van Prestashop is vrijwel ongehavend. Hier en daar heb ik wat in modules en het theme zitten wroeten maar dat zou zeker weten niks uit moeten maken.

Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt en belangrijker hoe ik dit kan verhelpen?

Laat maar horen mochten jullie inzage in bestanden of meer informatie nodig te hebben.

Bij voorbaad dank!

Edited by jimb (see edit history)

Kijk eens onder Geadvanceerde parameters > COnfiguratie informatie. ZIe je daar (fout)meldingen staan bij de parameters?

En verander in /config/defines.inc.php deze regel:

define('_PS_MODE_DEV_', false);

in

define('_PS_MODE_DEV_', true);

En in /config/config.inc.php deze regels:

@ini_set('display_errors', 'off');
define('_PS_DEBUG_SQL_', false);

in:

@ini_set('display_errors', 'on');
define('_PS_DEBUG_SQL_', true);

En kijk vervolgens of je dan een andere/duidelijker foutmelding ziet bij het opslaan van een product.

En hoe heb je de producten geimporteerd vanuit osC? Via de import module die standaard aanwezig is in Prestashop of via een module van een externe partij? Je geeft zelf aan dat de import niet helemaal goed is verlopen, dus het kan inderdaad zijn dat je problemen daarmee te maken hebben...

Ah kijk dat is handig.

Unknown column 'id_product_redirected' in 'field list'UPDATE `ps_product` SET `id_product` = '2',`id_shop_default` = '1',`id_manufacturer` = '18',`id_supplier` = '0',`reference` = '',`supplier_reference` = '',`location` = '',`width` = '0',`height` = '0',`depth` = '0',`weight` = '0',`quantity_discount` = '0',`ean13` = '',`upc` = '',`cache_is_pack` = '0',`cache_has_attachments` = '0',`is_virtual` = '0',`id_category_default` = '14',`id_tax_rules_group` = '1',`on_sale` = '0',`online_only` = '0',`ecotax` = '0',`minimal_quantity` = '1',`price` = '123.925619835',`wholesale_price` = '0',`unity` = '',`unit_price_ratio` = '0',`additional_shipping_cost` = '0',`customizable` = '0',`text_fields` = '0',`uploadable_files` = '0',`active` = '1',`redirect_type` = '404',`id_product_redirected` = '0',`available_for_order` = '1',`available_date` = '0000-00-00',`condition` = 'new',`show_price` = '1',`indexed` = '0',`visibility` = 'both',`cache_default_attribute` = '0',`advanced_stock_management` = '0',`date_add` = '2011-06-22 20:10:12',`date_upd` = '2013-02-26 15:23:28' WHERE `id_product` = 2
at line 605 in file classes/db/Db.php

Even testen of het aanmaken van de colomn id_product_redirected in de tabel 'ps_product' en 'ps_product_shop' het probleem fixed.

Ik had voor het migreren de standaard module gebruikt van PrestaShop.

- Edit:

FIXED! Thanks!

Even errorlog aanzetten en missende database velden aangevuld hebben het probleem verholpen.

Edited by jimb (see edit history)