bonjovi Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Hej Jeg lige købt nyt domæne og installeret nyeste version af prestashop. Jeg har problemer med at oprette produkter i backoffice og problemer med at lægge varer i kurven i IE, men i firefox virker det hele fint. Jeg har søgt rundt på nettet og fundet ud af at det nok skyldes at mit domæne indeholder danske bogstaver (æ), som skaber problemer i IE med Ajax og noget cross domain calls. Er der nogen herinde der har en ide om hvad man kan gøre ved det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ja, have et domæne uden æøå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jeg står for webshoppen http://www.netstrømpen.dk/, og den virker fint med Internet Explorer. Har du et link til din shop? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortenbennedsen Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Prøv lige og gå ind på din server og omdøb dit theme til "default" Derefter åben siden i IE og tryk CTRL+F5 og se om det virker :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Jeg kan ikke se, hvad en ændring af themet til "default" skulle betyde for om en side kan vises eller ej...Hvis det ændrer noget, er det udelukkende at siden tvinges til at genloade, hvorfor man ligeså godt kan slette cachede filer og prøve igen. Bortset fra det, så bør dit hoveddomæne aldrig indeholde æ, ø eller å, da søgemaskinerne ikke kan finde ud af at indeksere dem ordentligt. Hvis du af hensyn til dit firmanavn eller produkt er nødt til at have æ, ø eller å, så køb også domænet med den tilsvarende ae, oe eller aa variant og lad dette være dit hoveddomæne. Dit andet domæne med danske bogstaver laver du så en redirect på, så det peger på varianten uden æ, ø, å. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonjovi Posted February 26, 2013 Author Share Posted February 26, 2013 Jeg står for webshoppen http://www.netstrømpen.dk/, og den virker fint med Internet Explorer. Har du et link til din shop? /Kjeld Tak for svar. webshoppen lå på domænet luftgevær.eu men jeg har flyttet den til luftgevaer.eu og så virker alt som det skal. Hvad for en Presta version bruger du ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det her, men det kunne tænkes, at det skyldes at det ikke er et .dk domæne. Blot en tanke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Det betyder ikke noget, hvilket TLD der benyttes. Men så vidt jeg husker, måtte jeg skrive www.xn--netstrmpen-5cb.dk i stedet for www.netstrømpen.dk et par steder, da jeg checkede ind på webhotellet hos domaindirect.dk. Jeg kan se, du kører hos UnoEuro. Der er jeg også kunde, men jeg har ikke lige et domæne med æ, ø eller å hos dem. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts