BuB Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Hallo allemaal, ik ben net begonnen met het opzetten van een Prestashop. Ik wil graag de cijfers uit de URL verwijderen, zodat bijvoorbeeld /3-categorie gewoon /categorie wordt. Ik heb gezocht maar kan nergens een oplossing vinden behalve de aanschaf van een add-on. Is er een simpelere (gratis) oplossing voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
munga Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 dat kun je veranderen door naar catalogus>categorieen>bewerk te gaan daar staat een veld Vriendelijke URL: daar kun je het veranderen. als je iets invult wat een zoekwoord is kom je hoger in de google ranking Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuB Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 En het cijfer 1 die voor de productnaam geplaatst wordt? http://www.wifinetwerken.nl/access-point/1-engenius-eub9603h.html Die 1 heb ik niet opgegeven, bij Vriendelijke URL heb ik dit ingevuld: engenius-eub9603h Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 dat kun je veranderen door naar catalogus>categorieen>bewerk te gaan daar staat een veld Vriendelijke URL: daar kun je het veranderen. als je iets invult wat een zoekwoord is kom je hoger in de google ranking Daarmee haal je dus niet de ID uit de URL.Om de ID uit de URL te kunnen halen zal er iets in de core gewijzigd moeten worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Er is een override te vinden op het forum. voor PS1.5 zie http://www.prestashop.com/forums/topic/204935-override-friendly-urls-without-id-number-for-v15 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuB Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 Thanks scorpionsworld, dat was de oplossing! Heb eindelijk die cijfers uit m'n URL's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maroc1994 Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Thanks scorpionsworld, dat was de oplossing! Heb eindelijk die cijfers uit m'n URL's. hallo, ik zie dat het nog in beta is, maar kwamen er bij jou problemen na het implenteren. werkt alles nog goed? Krijg je bij een cms pagina ook een cijfer te zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BuB Posted February 17, 2013 Author Share Posted February 17, 2013 Na de implementatie geen problemen gehad. Bij de CMS pagina's nog wel een cijfer inderdaad. Als iemand daar een oplossing voor heeft hoor ik die graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 (edited) Is er ook al zoiets voor Prestashop 1.6.1.4 Ik wil die automatisch toegevoegde cijfers ook graag uit mijn URL's Update 29-4-2016: Er is gewoon een module voor http://addons.prestashop.com/nl/21772-opgeschoonde-url-s.html Edited April 29, 2016 by baarssen (see edit history) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts