Optimus_Sam Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 Hallo iedereen, Ik ben momenteel een webshop aan het maken met 1000+ producten. Het gaat om verwarming, sanitair, ventilatie en dergelijke producten. Nu ben ik van plan om bij leveranciers de productlijsten & prijslijsten te vragen (in Excel format). En nadien in een CSV bestandje up te loaden naar Prestashop. Het probleem daarentegen is dat er vaak prijswijzigingen zijn bij de leveranciers. Ik ga dus regelmatig mijn product prijzen moeten aanpassen. Er moet toch een betere oplossing zijn dan manueel bij ieder product de nieuwe prijs intypen in de back-end? Kan jij een module of pakket aanraden om dit proces te vereenvoudigen? Alvast bedankt voor de moeite. Groeten, Sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 12, 2013 Share Posted February 12, 2013 CSV import is volgens mij (heb zelf nog niet gewerkt met de CSV import optie) ook mogelijk om wijzigingen door te voeren op bestaande producten in de PS database. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Optimus_Sam Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Hey Scorpionsworld, Bedankt voor de reactie. Ik ga nu eens proberen met csv optie import. Ik hou je op de hoogte. Fingers crossed Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Hey Scorpionsworld, Bedankt voor de reactie. Ik ga nu eens proberen met csv optie import. Ik hou je op de hoogte. Fingers crossed Wel eerst een backup maken van de database he. just in case Link to comment Share on other sites More sharing options...
veldmans Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Het probleem daarentegen is dat er vaak prijswijzigingen zijn bij de leveranciers. Ik ga dus regelmatig mijn product prijzen moeten aanpassen. Er moet toch een betere oplossing zijn dan manueel bij ieder product de nieuwe prijs intypen in de back-end? Je kan de prijs wel via csv importeren dat lukt zonder problemen! Maar lees het onderstaande misschien dat je er zelf ook last van gaat krijgen.. Ik loop zelf tegen het volgende aan: Je hebt een korte omschrijving van een artikel en een lange omschrijving van het artikel.. Bij de lange omschrijving wil ik netjes naast elkaar en onder elkaar de omschrijving (Aantal Watt aantal toeren etc. etc.) alleen wanneer ik dat via csv zou doen dan komt dit dom achter elkaar te staan. Zoals Watt 700 toeren 4500 extra toebehoren: sds-boor. Niet bepaald netjes.. Maar als ik het allemaal handmatig ga toevoegen en dan later mijn csv bestand er weer over heen ga gooien ben ik alle handmatig toegevoegde info kwijt ben ik bang... Iemand hier eventueel een oplossing voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpionsworld Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Je kan de prijs wel via csv importeren dat lukt zonder problemen! Maar lees het onderstaande misschien dat je er zelf ook last van gaat krijgen.. Ik loop zelf tegen het volgende aan: Je hebt een korte omschrijving van een artikel en een lange omschrijving van het artikel.. Bij de lange omschrijving wil ik netjes naast elkaar en onder elkaar de omschrijving (Aantal Watt aantal toeren etc. etc.) alleen wanneer ik dat via csv zou doen dan komt dit dom achter elkaar te staan. Zoals Watt 700 toeren 4500 extra toebehoren: sds-boor. Niet bepaald netjes.. Maar als ik het allemaal handmatig ga toevoegen en dan later mijn csv bestand er weer over heen ga gooien ben ik alle handmatig toegevoegde info kwijt ben ik bang... Iemand hier eventueel een oplossing voor? In de CSV komt dan toch html-codering voor de omschrijvingsvelden? dan lijkt het mij een kwestie van <br> tags toevoegen in de CSV omschrijvingen bij de regeleindes Link to comment Share on other sites More sharing options...
WIZZAH Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 <br /> tags Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted February 13, 2013 Share Posted February 13, 2013 Je kunt inderdaad lange beschrijvingen met html opmaak importeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
veldmans Posted February 14, 2013 Share Posted February 14, 2013 Echt een lange omschrijving word het niet.. Dit moet er staan: Compact en lichtgewicht, Stevige constructie, Soft grip, Hoge boorsnelheid, Schakelaar gemakkelijk in gebruik, Laag geluidsniveau<br/><br/> Capaciteit in staal : 10 mm<br/> Capaciteit in hout : 18 mm<br/> Opgenomen vermogen : 460 W<br/> Toerental onbelast : 0 – 2.300/min<br/> Max. aandraaimoment : 10 Nm<br/> Opname spindel : 3/8”x 24 UNF<br/> Geluidsniveau : 75 dB<br/> Lengte : 238 mm<br/> Gewicht : 1,3 kg<br/> Maar hij kapt het af op wat ik denk 255 karakters.. (ik denk de 255 karakters die excel mee geeft aan een cel) Ik heb excel 2007 waar hij 32.000 karakters zou moeten aankunnen maar blijkbaar door de instelling van CSV ofzo dat hij het maar houdt op 255 karakters. Meer mensen last van? Mvg Kris Link to comment Share on other sites More sharing options...
veldmans Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Laat maar ik heb het al.. Tekens zoals " en - zijn niet toegestaan. Hij stop dan als hij zo'n teken tegen komt. Mvg Kris Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts