daniel f Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Någon som vet vad felet kan vara. Ska en kund registrera sig på sidan, först mailen, sen namn, mail, lösen, födelsedata. När dom sen trycker registrera så kommer där upp ett fel att dom ska skriva i telefonnummer också. Där är ingenstans att fylla i telenummer. Här är bild så ni ser. http://www.bilddump.se/bilder/20130207231326-90.231.57.254.jpg Mvh Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellabella Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Jag har samma problem med samma felmeddelande! Jag löste det tillfälligt genom att ändra under Inställningar Kunder till standard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel f Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 On 2/8/2013 at 1:02 PM, hellabella said: Jag har samma problem med samma felmeddelande! Jag löste det tillfälligt genom att ändra under Inställningar Kunder till standard. Hittade felet nu när jag var inne på inställningar> kunder. Fliken under typ av registreringsprocess. finns där en som man kan bocka i ja/nej, telefon > Om du väljer Ja, kommer måste din kund ange minst ett telefonnummer för att registrera sig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel f Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Och fick nyss ett problem till, om en person sitter vid en ipad och kör safari/opera så när dom kommer till kassan och ska betala så så "ramlar" dom ur hela tiden, och kan inte betala. Känns rätt dumt att förlora en hel del kunder för att dom inte kan betala genom ipaden.. Någon som har haft samma problem och vet hur man ska fixa det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pcpro Posted October 22, 2013 Share Posted October 22, 2013 Vilken version av Prestashop har ni ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts