LifeOfDiamonds.se Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Hej på er. Hoppas all försäljning flyter på! =) Jag har några frågor jag hoppas jag kunde blivit besvarad på. Tacksam för alla svar, oavsett svar. 1) Ska expandera lite nordiskt var tanken. Min fråga är, hur vet man vad man ska ta i frakt till olika länder. I mitt fall oftast ett litet postpaketet. 2) Samma spår med norden. Hur vet man vilka fraktbolag? Räcker det med posten eller schenker? 3) Fortfarande norden frågor. Vill att språket ska vara på svenska. Men att kunden kan välja valuta någonstans på sidan, och vips så är alla priser i rätt valuta. Inställningar för detta? Få fram valuta knappen kan jag, men just ställa in valutan. 4) Jag har en hel del produkter i sortiment just nu. Och fler blir det. Finns det något enkelt sett på om man kan ta ut en lista på produkter som är nu tillfälligt slut på lager? Eller måste man ha stenkoll på sitt lager saldo? 5) Jag håller på och förhandla fram en bra reklam kampanj vi en annan sida. Deras förslag är att dom tar en del av vinsten per såld produkt som kommer från deras sida. Hur kan man få fram denna info per sälj? Jag vet att man kan gå in på varje enskild kundinfo, och längst ner se vart kunden har hittat sig fram ifrån. Google, direktlänk eller sammarbetspartner. Men en liten lista på detta hade varit bra kanske? ivarjefall i mitt fall. Så, tror inte jag har flera frågor just nu. Tackar som sagt för svar. Ha en bra dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannesw Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Ang punkt 4 så kanske "Tracking" under Catalog kan hjälpa dig, där ser du ju vilka produkter/attribut som är slut i lager... Annars kan man gå in under manufacturer och där få lista på samtliga produkter och även se lagersaldo per attribut (hittade nyss detta och var iaf väldigt användbart för mig) Link to comment Share on other sites More sharing options...
LifeOfDiamonds.se Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Tack JohannesW. Hittade det nu under Catalog - Monitoring. Bra lista. =) Ingen annan som kan svara på övriga? Tackar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts